postfix dokumentacja

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Czw, 14 Cze 2007, 16:10:41 CEST

> uhm, tyle, że to nie takie proste:
> 1. nie do końca jest jasne czy opis na pld-doc dotyczy domen wirtualnych
> *tylko*, bo jesli tak to jest kompletny
> 2. jeśli tworzysz serwer bazujący na kontach systemowych to nie ma potrzeby
> czytania opisu tworzenia domen wirtualnych
> 3. po kij mam userów, którzy mają swoje hasła do kont, zeby jeszcze
> postfiksowi tłumaczyć, że oni to są oni - inaczej mówiąc nie da się go
> zmusić do stwierdzenia, ze jak ktoś ma konto janek to i maila
> janek w domena.tld?
> Bez dodatkowego pośredniczenia w pliku CośTaM?
> [...]

Ale jak to widzisz ? jak pokazać że janek.kowalski w domena.ltd to jank a
nie  jann.

Definunijesz poprostu iż konto (dowolne) po autentykacji dajmy nato
jank może littylko wysłać jako janek.kowalski w domena.ltd, a nie
jan.nowak w domena.ltd. Robisz taką mapę email na konto czy tam konto na
email. Wtedy każdy user ma swój email i nie może się podszyć pod kogoś
innego.

Prosto sie wyraziłem ? Dla ułatwienia dodam że ja tego nie używam gdyż
mi się nie chce ;-) czytaj useria nie włazi w edycja->preferencje w
thunderbirdzie ;-)

zdrowia !
m.a.

--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org