RAID 1

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Śro, 30 Sty 2008, 19:46:49 CET

cserf w o2.pl wrote:

> podczas instalacji z chroot, generowanie initrd odbywa się w :
> a) srodowisku chroot /pldroot - wtedy nie może znaleźć urządzeń /dev/mdX
> b) środowisku rescueCD - wtedy zainstalowane jajo jest inne niż z płyty
> i pyta się, gdzie ono jest.
> Którędy droga?

przyjmujac ze /dev/md0 jest podmountowany w /pldroot

1) montuje /proc'a do /pldroot/proc
mount /proc /pldroot/proc -o bind

2) ustawiam potrzebne moduly dla intrd w zmiennej PREMOD
w pliku /pldroot/etc/sysconfig/geninitrd
czyli sterowniku dyskow, uzywanego filesystemu, i innych potrzebnych do
startu (md_mod, raid1, usbkbd)

3) ustawiam odpoweidni uklad docelowych partycji w /pldroot/etc/fstab

4) ustawiam odpowiednia konfuiguracje dyskow w /pldroot/etc/mdadm.conf

5) instaluje kernel ze srodiwska rescuecs przez poldek --root /pldroot

6) konfiguruje lilo w /pldroot/etc/lilo.conf

7) potem chroot /pldroot i lilo -v

umount partyczji, reboot i wszystko dziala :)

ostatni taki system stawielm kilka dni temu, pisze z pamieci i mam
nadzieje ze niczego nei pominalem.

ale przy tak postawionym systemi mam jeden probblem.

przy starcie plusje sie ze nie moze zrobic fsck dla /
w pliku rc.sysinit zauwazylem ze skadanie macierzy jest dopeiro pozniej
nic funkcja wywolujaca fsck. czy tak ma byc?
przecierz system nie ma jak sprawdzic / gdy / znajduje sie na /dev/md0
ktore "skladane" jest troche pozniej.

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ a.rdest()infomex()pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-