przesiadka na sata

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Nie, 11 Maj 2008, 22:17:40 CEST

On Sun, 11 May 2008 20:32:37 +0200, Adam Gapiński wrote:

> Nie wiem skąd przekonanie, że trzeba modyfikować geninitrd,

No chyba sobie jaja ze mnie robisz? ;-)

> ja nic tam nie zmieniałem,

Sam przecież niżej pokazujesz, że masz ów moduł w initrd.

> a moduł do dysku normalnie wpisuję do modprobe.conf:

No niech zgadnę: skrypt geninitrd tworząc initrd czyta m.in.
plik modprobe.conf? Patrz na 'modprobe -c' poniżej. :-)

Czyta oczywiście również plik '/etc/sysconfig/geninitrd',
więc tak naprawdę czy ja to sobie wpiszę do konfigu
geninitrd, czy Ty - do modprobe.conf, to efekt będzie
ten sam: do initrd, w czasie jego tworzenia, trafi
potrzebny nam moduł. W przeciwnym razie uruchomienie
systemu w ogóle nie byłoby możliwe. O czym wie każdy ZU,
który zmieniał płytę główną, przekładał dysk do innej
maszyny, przechodził ze starych driverów IDE na nowsze
i modniejsze libata, grzebał z nudów, cokolwiek innego...

Potrzebny nowy _inny_ moduł do obsługi dysku z rootfs?
Automatycznie potrzebne nowe initrd. Enter.

Wszystko tu wyżej widać.

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl         Największy akcelerator pracy Twojego systemu