Zwis X-ów (i915) pod kernelem 2.6.31.4

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 15 Paź 2009, 22:01:41 CEST

Na codzień używam kernela 2.6.31-laptop-bfs skompilowanego własnoręcznie ze
speca kernel-desktop.spec. Kernel sprawuje się właściwie bardzo dobrze, ale
dusza testera nakazuje mi sprawdzać nowsze. No to zbudowałem sobie
najnowszą wersję tego kernela 2.6.31.4 (-r Titanium) i testuję. Niestety,
bez sukcesów, bo o ile system wstaje i pracuje pozornie dobrze, to po
jakimś czasie (losowym) zawieszają mi się X-y. Kursor myszki się porusza i
nie zamazuje ekranu, ale klawiatura nie działa i okienka zupełnie nie
reagują. Mogę na komputer się zdalnie zalogować po ssh (specjalnie
zainstalowałem serwer). W logach, zarówno systemowych jak i X-ów nie ma
_zupełnie_ żadnych wpisów na tą okoliczność - ot, system niby działa jakby
nic złego się nie działo. Natomiast jeśli odpalę shutdown, to się to nie
udaje - po prostu skrypty stają w pewnym momencie na chvt i koniec. Chyba
tylko wysłanie po sieci bezpośrednio do /proc SysRq załatwiłoby sprawę.

Czy ktoś miał podobnie? Ewentualnie jak to diagnozować (jak pisałem, w
logach nic nie ma). Mój laptop ma grafikę z chipsetem Intela, zainstalowane
mam Th+ready+test, wszystko co najnowsze (z wyjątkiem KDE, bo jestem ciągle
przy wersji 3.5.10).