problem z SATA na PLD AC

Radosław Bogdanowicz buba w podlesie.net
Wto, 20 Paź 2009, 13:39:02 CEST

Witam Państwa

Kupiłem nowego laptopa i żeby zaoszczędzić czas postanowiłem skopiować stare PLD AC z poprzedniego notebooka na nowego. Na starym sył zainstalowany tylko PLD (partycje: hda1=/boot/ hda2=swap hda3=/ i parę innych dalszych partycji). Na nowym znajduje się partycja recovery na początku dysku i druga partycja z Win Vista Business. Odkroiłem Windowsowi ostatnie kilkadziesiąt giga (dysk 250G) i stworzyłem nowe partycje:
- sda3 dla /boot
- sda4 logiczna
- sda5 swap
- sda6 dla /
- sda7 na pliki użytkownika

Następnie odpaliłem starego laptopa z LinuxRescueCD, wykonałem kopie partycji partimage'm i wrzuciłem na nowego laptopa. Problem w tym, że nie wstaje:

VFS: Cannot open root device "sda6" on unknown-block (0,0)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block (0,0)

Stary laptop ma dysk na szeroką taśmę, a nowy SATA. Wpisy w /etc/fstab zmieniłem z /dev/hdX na /dev/sdX. Za pomocą chroota wygenerowałem nowe initrd (nie zapomniałem podmontować /proc):

geninitre -v --with=scsi_mod --with=libata --with=ahci /boot/initrd.acer1 2.6.16.38-1

Grub skonfigurowany dobrze:

root (hd0, 2)
kernel /vmlinuz root=/dev/sda6
initrd /initre.acer1

i dalej to samo. Laptop to Acer TravelMate Timeline 8371 z prockiem U7300 1.3 GHz na platformie Centrino2. Kontroler SATA to będzie jakiś standardowy dla tej platformy Intel (chyba ICH9). lspci z LinuxRescueCD:

00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation Unknown device 2930 (rev 03)

Walczę dalej - odpaliłem poldka, zainstalowałem najnowszego kernela dla AC (2.6.22.19-8) i... dalej to samo. Tym razem nie widzę modułów ahci i libata, pewnie na stałe wkompilowane w ten kernel.

Pomóżcie, co jeszcze mam zrobić, żeby podnieść ten system. Nie mam teraz czasu na instalowanie od podstaw nowego TH (dopiero za jakieś 3 miesiące będę w stanie).

Pozdrawiam, Radek