Zgrywanie matriału z kamery przez kartę TV i problem z dźwiękiem.

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Sob, 20 Lis 2010, 16:38:10 CET

On Saturday 20 November 2010 16:13:44 Łukasz Maśko wrote:
> Mam potrzebę zgrania materiału wideo z kasetki Video8. Dysponuję kamerką w
> tym standardzie z wyjściem AV i kartą telewizyjną z analogicznym wejściem.
> Karta działa poprawnie, zarówno w temacie TV, jak i odtwarzania strumienia z
> rzeczonej kamery.
>
> Jedyny problem tkwi w dźwięku. Karta TV rejestruje w systemie własne
> urządzenia audio: /dev/sound/{audio1,dsp1,mixer1}. Przy odtwarzaniu TV czy z
> kasety z kamery, żeby słyszeć dźwięk w głośnikach, muszę odpalić takie coś:
>
> arecord -D hw:1,0 -r 32000 -c 2 --buffer-time=150000 | aplay -

> [...]

aplay to jest jakas popelina. ja akurat przy ogladaniu tv(time)
tez pobieram dzwiek z arecord i puszczam przez sox-a.

arecord -D hw:1,0 -r 32000 -c 2 -f S16_LE | sox -q -c 2 -r 32000 -t wav - -t alsa hw:0,0 &