lvm i /dev

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Pon, 16 Lip 2012, 15:23:50 CEST

Przygotowałem sobie system jak to zwykle robiłem przy pomocy RescueCD.
Na RAID1 posadzony jest LVM.
Uruchomiłem go.
I teraz chcę zrobić sobie nową partycję na tymże LVMie, a on za nic nie chce
współpracować... :|
pvs zeznaje:
  PV         VG   Fmt  Attr PSize   PFree
  /dev/md1   dysk lvm2 a--  298.05g 98.05g
vgs zeznaje:
  VG   #PV #LV #SN Attr   VSize   VFree
  dysk   1   2   0 wz--n- 298.05g 98.05g
lvs zeznaje:
  LV   VG   Attr     LSize   Pool Origin Data%  Move Log Copy%  Convert
  home dysk -wi-ao-- 160.00g
  root dysk -wi-ao--  40.00g
Więc ja mu:
lvcreate -n services -L 30G dysk
a on na to:
  /dev/dysk/services: not found: device not cleared
  Aborting. Failed to wipe start of new LV.
No i o co mu chodzi?...

A i druga sprawa...
Czy w standardzie obecnie używanie statycznego /dev nie jest już
możliwe/potrzebne/konieczne?...
Trzeba teraz używać udev, czy jak?
Czy może jakieś czary trzeba odczynić jeszcze żeby to co się montuje w /dev
dało się używać?...
Może ja czego gdzieś nie doczytałem...

: Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
: Boże pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies.
:                                                --  Janusz Leon Wiśniewski