wersja stabilna

Paweł Lęcznar maillistpld w gmail.com
Pią, 14 Lut 2014, 19:26:16 CET

W dniu 2014-02-12 10:23, Arkadiusz Miśkiewicz pisze:

> Nie są potrzebne od (w zamyśle) rel 2, a w praktyce od rel 4.

nie tak do końca, np.

macierz raid1 /dev/md0 złożona z dwóch dysków np /dev/sda, /dev/sdb (bez
partycji), na niej utworzona partycja /dev/md0p1 na której jest system
(wraz z /boot), przy próbie uruchomienia w initrd przy pomocy mdassemble
jest składana macierz i samą macierz /dev/md0 widać ale nie widać na
niej partycji /dev/md0p1 co jest powodem nie uruchamiania się systemu -
kernel panic, w sytuacji kiedy w initrd macierz jest składana przez
mdadm a następnie jest uruchamiane polecenie mdadm --auto-detect system
wstaje i działa bez zarzutu (po samym złożeniu macierzy przez mdadm a
bez późniejszego wywołania mdadm --auto-detect w takiej konfiguracji też
był problem z uruchamianiem), nie wiem czy ktoś korzysta z takiego
sposobu składania macierzy ale byłoby fajnie żeby działał on bez
alpejskich kombinacji bo na mój gust jest dość wygodny - do macierzy
dodaje się całe dyski, nie trzeba na nich tworzyć partycji, nie trzeba
instalować bootloadera - po raz zainstalowanym systemie wszystkim
zajmuje się mdadm

pozdrawiam