Dlaczego SpamAssassin nie chce sprawdzać własnych regułek użytkownika?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 6 Lut 2015, 13:30:15 CET

Na wstępie - nie chodzi mi o dobre rady na temat jak najskuteczniejszej
konfiguracji SA, a jedynie o pomoc w dojściu, dlaczego SA nie chce mi
sprawdzać regułek, które ma wpisane w konfiguracji użytkownika.

A config jest taki:

$ cat ~/.spamassassin/user_prefs | grep -v -e "^#" | grep -e .
required_score          4
use_bayes 1
bayes_auto_learn 1
use_razor2 1
use_pyzor 1
skip_rbl_checks 0
score BAYES_99                  2.0
score DRUGS_MUSCLE              1.0
score DRUGS_ERECTILE            1.0
score DRUGS_ERECTILE_OBFU       1.0
score DRUGS_ANXIETY             1.0
score SUBJECT_DRUG_GAP_VIA      1.0
score MIME_BASE64_TEXT          0.5
score HTML_MESSAGE              0.2
score MIME_BOUND_NEXTPART       0.1
score HTML_EVENT_UNSAFE         1.0
score FROM_ILLEGAL_CHARS        0.2
describe    SPAM1       Syf 1
body        SPAM1       /freshmail\.pl/i
score       SPAM1       10.0

Mam maila, który na pewno pod tą regułkę podpada:

$ grep -c -E "freshmail\.pl" y
15

Ale SA ją dokumentnie olewa:
$ spamc -y < y
BAYES_99,DNS_FROM_AHBL_RHSBL,HTML_IMAGE_RATIO_02,HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY

O co chodzi? Co robię źle? Przecież to powinno działać :-/

$ rpm -qa | grep spam
spamassassin-compile-3.2.5-6.i586
spamassassin-spamc-3.2.5-6.i586
spamassassin-update-3.2.5-6.i586
spamassassin-3.2.5-6.i586
spamassassin-spamd-3.2.5-6.i586

System jeszcze na AC, ale to nie powinno mieć znaczenia.