[OT] Podgląd video za pomocą mplayera - może ktoś będzie umiał pomóc

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 3 Kwi 2017, 16:39:18 CEST

Temat jest OT, chociaż chcę go "zrealizować" na PLD. Dlatego jeśli ktoś nie
używa mplayera do czegoś więcej niż odtwarzanie filmów, to przepraszam za
zawracanie głowy.

Ale może jednak ktoś będzie umiał mi pomóc z takim problemem. Mam tanie
urządzenie na USB do przechwytywania obrazu (Composite/SVideo). Próbuję
odtwarzać obraz przez nie przechwytywany - niestety, mam jakiś problem
objawiający się przesunięciem obrazu w jedną ze stron (zależnie od użytego
komputera). Efekt jest mniej więcej taki:

https://www.dropbox.com/s/iq2ys6xbpk9jnkz/capture.jpg?dl=0

Czy ma ktoś może pomysł, czy da się to jakoś naprawić za pomocą odpowiednich
parametrów? Powyższy efekt to proste

mplayer tv:// -tv driver=v4l2