Problem z rozszerzeniem sqlsrv do php i pakietem msodbcsql

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Pon, 18 Lis 2019, 12:24:42 CET

Cześć,

niedawno musiałem zrobić upgrade paru rzeczy na wirtualce - no i jak to w linuksie, za jednym z update’ów poszła cała lawina… w tym PHP.
Nie było jak tego ominąć i pogodziłem się z tym. I niby wszystko było OK…

Niestety, okazało się, że zniknął z PLD pakiet msodbcsql, a także rozszerzenie sqlsrv do PHP 7 (jak i do wszystkich innych).

Jest jakaś magiczna metoda na wybudowanie tego samemu?
Robię różne próby, pobieram jakieś RPMy z fedory, rhel itp. - ale niestety nawet jeśli mam zgodne biblioteki (tzn. ldd nie krzyczy że czegoś brakuje),
to kończy się to w najlepszym wypadku „Segmentation fault”… :(

Jakieś pomysły, sugestie?

Pozdrawiam,
—
Jacek