katalogi użytkowników

Jacek Konieczny jajcus at bnet.pl
Sat Mar 31 13:23:01 CEST 2001

On Sat, Mar 31, 2001 at 12:55:49PM +0200, mmacko at poczta.onet.pl wrote:
> Po znalezieniu  ost. części pt. "Czynności poinstalacyjne", której brakło w
>  L+ zainstalowałem PLD, zacząłem instalować różne WM. Faktycznie nie mogę
> jednak wykonać rzeczy podstawowej założyć katalagów. Zawsze było tak, że po
> wpisaniu useradd i passwd, katalogi i pliki konfiguracyjne powłoki dla
> użytkownika były tworzone automatycznie, czyżby nie było tego w PLD, albo
> czegoś nie dograłem? - Marek.

useradd to komenda systemowa służąca do dodawania nie tylko prawdziwych
użytkowników, a użytkownikom systemowym (games,lp itp.) nie musi być
tworzony katalog domowy, dlatego domyślnie adduser nie ich tworzy.
Jeśli użyjesz adduser z opcją "-m" katalogi zostaną utworzone:

# adduser -m user

Pozdrowienia,
        Jacek