SMTP i Netscape na Windowsach

Jacek Konieczny jajcus at bnet.pl
Tue Nov 13 15:55:36 CET 2001

On Tue, Nov 13, 2001 at 03:00:02PM +0100, Jacek Stolarczyk wrote:
> Witam,
>
> Przy probie wysylania poczty z Netscape 4.76 (Win95), korzystajac z konta
> na serwerze z PLD pojawia sie okienko:
>
> This operation requires authetication. Please enter your user name and
> password.
> Uzytownik jest wpisany, wpisanie hasla powoduje jedynie, ze ponownie
> pojawia to samo okienko. Nacisniecie "cancel" daje komunikat:"Error
> getting mail password"
To jest problem z Netscape. Netscape zawsze próbuje autentykacji, jeśli
tylko serwer stwierdzi, że to "UMIE". Nawet jeżeli nie jest wymagana.
Poprawiałem na tę okoliczność kiedyś qmaila --- żeby nie zgłaszał
możliwości autentykacji, jeśli administrator nie chce jej używać.
Podejżewam że tu jest podobny problem.

> Po stronie serwera w /var/log/maillog mam komunikat:
>
> Nov 13 14:29:48 argon sendmail[32126]: fADDTQBM032126:
> pcXX-YYY.chemia.polsl.gliwice.pl [157.158.XX.YYY] did not issue
> MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to Daemon0
Jak widać Netscape przerwał połączenie zanim cokolwiek zrobił.

> Odbieranie poczty przez POP3 chodzi bez problemu. Czyzby PAM wymagalo
> dodatkowego wpisu? Nie znalazlem niczego poza /etc/pam.d/other:
> #%PAM-1.0
> auth     required       /lib/security/pam_deny.so
> account  required       /lib/security/pam_deny.so
> password required       /lib/security/pam_deny.so
> session  required       /lib/security/pam_deny.so
PAM nie ma tu nic do rzeczy, póki sendmail nie jest skonfigurowany do
kożystania z niego, a powyższy log na to nie wskazuje.

> Pozdrawiam, mam nadzieje, ze to nie jest off-topic dla listy.
Może trochę. Bardziej do tego się nadaja pld-users-pl at pld.org.pl, ale
żeby tam pisać trzeba być zapisanym.

Pozdrowienia,
        Jacek