Pierwsze wrażenia

Witold Filipczyk juandon at poczta.onet.pl
Wed Sep 19 21:46:26 CEST 2001

Witajcie Mistrzowie,
Udało mi się zainstalować PLD.
Kilka uwag kosmetycznych:

W /etc/rc.d/init.d/console z pakietu kbd wypadałoby zmienić kolejność,
tak żeby SVGATextMode uruchamiać na końcu.
Mam S3 Trio i wcześniej mi się kaszanił ekran.
Nie ma teraz w PLD consolechars tak, że można (trzeba) zmienić na setfont w /etc/TextConfig.

W /etc/rc.d/init.d/cups z cups jest literówka:
powinno być:
cupsd.conf a nie cups.conf.
A w /etc/cups/cupsd.conf powinno być:
DocumentRoot /usr/share/doc/cups-1.1.9
Dlaczego nie ma SRPMa z cups?

W specu do e3 wydaje mnie się, że brakuje mniej więcej takiej linii w %install:
install e3 $RPM_BUILD_ROOT%{_bindir}
Bo na razie to są same linki i żadnej binarki.
e3 to bardzo fajny edytorek swoją drogą.

Clanlib-static nie ma żadnego pliku.

Dlaczego nie ma kernela z serii 2.4 w zestawie?
Przecież można przy starcie ustawić jakieś linki (ln -sf).

Próbowałem przekompilować kernel 2.2.19 i też mi się nie udało, pewnie dlatego, że nie wybrałem
md coś tam.
Sorry za przydługą linię, ale używam trybu 100x40.

W Mandrake8.0 jest więcej polskich manuali niż u Was.  Jest tam też bardzo dobrze zrobiony system
menu w wm-ach, można by go ukraść.

Powiem jeszcze, że driver do S3 kaszani mi ekran po wyjściu z X11 i jedyny sposób, żeby mieć tryb
tekstowy to zrebootować komputer.

Nie udało mi się uruchomić postfix-a.  W logach miałem: bind address already in use, czy coś w tym
stylu.  Nie wiem dlaczego.
Pakiet binarny jakoś nie chciał w ogóle się zainstalować.  Albo mam walniętą płytkę, albo skopane
są .iso.  (Mam w miarę świeże płytki)
Podobnie nie mogłem rozpakować pakietu SRPM z XFree86.

W starej wersji instalatora, którego używałem jest, rażąca oczy, literówka na samym początku.

To by było na tyle.
Witek
--
Niech moc będzie z Wami!