instalacja sieci

MecaT mecat at wp.pl
Sun Sep 30 13:27:29 CEST 2001

Witajcie!

Właśnie instaluję waszą dystrybucję Linux-a. W czasie pracy napotkałem na pewien problem. Podczas próby uruchamiania sieci (IPv4) nie mogę uruchomić interfejsu eth0. Kernel obsługuje moją kartę (zgodna z NE2000 PCI) i działa ona poprawnie na innych dystrybucjach. Na czym polega mój problem? Oto co wyświetla mi komputer przy próbie ifup eth0

Dealying eth0 initialization

a ifconfig

SIOCSIFARDDR: Bad file descriptor
eth0: unknow interface: Bad file descriptor

Nie wiem nawet od czego zacząć, bo dotychczas spotykałem się z całkowicie inną obsługą net-u (Debian Potato), więc proszę o dość szczegułową pomoc. Rozwiązanie, które mam jako alternatywę (zainstalowanie nettool z Mandrake działa poprawnie) wolałbym zostawić jako ostateczność.

Druga sprawa dotyczy systemu plików reiserfs. Na płycie waszej dystrybucji jest pakiet reiserfs, ale przy korzystaniu z funkcji addpkg reiser informuje mnie, że nie mam podmontowanej partycji docelowej. No dla mnie jest to oczywiste, gdyż chciałbym, aby właśnie ta docelowa partycja był typu reiserfs, więc nie mogę jej podmontować do puki nie zrobię jej typu reiserf. Znalazłem rozwiązanie pośrednie - zainstalować na drugiej partycji PLD, przekompilować kernel, stworzyć docelową partycję już na działającym PLD i skopiować system, ale uważam to za niewdzięczne rozwiązanie i jestem przekonany, że istnieje inne, nieco bardziej zmyślne :-)

z góry dziękuję z odpowiedz
z pozdrowieniami
dla wszystkich członków grupy PLD

Mikołaj Habdank-Wojewódzki