BIG problem z PLD (dotyczy sporej liczby użytkowników)

e-Rni e_Rni at inetia.pl
Sun Dec 15 18:29:28 CET 2002

Co jest, sie ma, sie ma!!!!

          Obecnie jestem użytkownikiem Windows, ale bardzo chciałbym się przesiąść na Linux (dwa lata temu miałem Red Hat, ale z powodu małej popularności Linuxa, a przez to małej liczby dostępnych programów, usunąłem go). Z internetu dowiedziałem się o polskiej dystrucji, którą tworzą POLACY dla POLAKÓW. Zafascynowany tym znalazłem się wreszcie na stronie http://www.pld.org.pl/ Poszperałem trochę, sciągnąłem sporą liczbę dokumentacji i dowiedziałem się, że jedyną możliwością posiadania PLD jest ściągnięcie go z FTP.
          Ponieważ nie mam stałego dostępu do internetu, a chciałbym posiadać PLD, udałem się do Cafe INTERNET. Cafe'ka ta mieści się w rynku głównym Krakowa, a jej przepustowość wynosi ponad 2 Mbs, więc nie pownienem mieć żadnych problemów z czasem ściągania. Usiadłem wygodnie, zainstalowałem Total Commander'a (dawniej Windows Commander), wszedłem na ftp://ftp.pld.org.pl/iso/ra/i586/ (mam komputer z procesorem i586), jako użytkownik "Anonymus". Ukazało mi się kilka plików, zaznaczyłem wszystkie pliki z rozszerzeniem ".iso" i zacząłem ściągać. Niestety ku mojemu zdziwieniu szybkość ściągania wachała się pomiędzy 56, a 20 kbs. Sprawdziłem wszystkie adresy serwerów, podane na głównej stronie PLD, z których mogę ściągnąć PLD -przepustowość na każdym była podobna. Poczekałem godzinę, licząc na poprawę przepustowości, po czym zrezygnowałem ze ściągania. Nie poddałem się i zacząłem grzebać po WWW.
          Znalazłem stronę http://www.pliki.do.pl/ na której świadczą usługę: ściągnięcie plików z dowolnego FTP, nagranie ich na CD i wysłanie CD pocztą do klienta. Twierdzą, że jako jedyni w Polsce oferują tą usługę. Koszt wynosi: pierwsza płyta 13zł., następne +2zł.(koszty pocztowe wliczone w tą kwotę). Nie zastanawiając się długo postanowiłem zamówić u nich dystrybucję PLD. Niestety po krótkiej rozmowie z ich biurem (firma nazywa się "GENERACJA Twój dostęp do Internetu", z siedzibą we Wrocławiu,tel.(071) 332 32 40, fax (071) 332 32 48) dowiedziałem się, że ta usługa jest "chwilowo" niedostępna i nie wiedzą kiedy ją na nowo uruchomią. W końcu poddałem się.

          Sądzę, że ten problem, czyli problem wejścia w posiadanie PLD, ma także SPORA liczba osób.
  Proszę o pomoc.

  e-Rni

  Mój adres e-mail: e_rni at idea.net.pl

  PS: mieszkam w Krakowie, dzielnica Podgórze, obecnie jestem uczniem Technikum PGNiG