z Windows na PLD...

vb vvaldi at poczta.onet.pl
Fri Dec 20 21:01:14 CET 2002

Witam serdecznie.
Chciałbym zmienić system operacyjny na porządny, pozbawiony większości windowsowych przypadłości, a więc stabilny, dobrze zarządzający pamięcią itp.
Niewiele wiem o Linux-ie, ale wstępnie wydaje mi się bardzo przekonująca (wśród internetowych opinii) dystrybucja PLD.
O ile znałem dość dobrze poczciwego DOSa i odrobinę Pascala o tyle wstępnie zainstalowany MANDRAKE zmusił mnie do powrotu do MS. Jednak chciałbym mimo wszystko pracować na porządnym systemie.
Zwracam się więc z pytaniem: którą z dystrybucji LINUXa radzilibyście Państwo wybrać? Nadmieniam, iż w początkowej fazie chciałbym mieć możliwość korzystania z wielu systemów. Na codzień potrzebuję: nagrywania płyt CDR i RW, profesjonalnej obróbki graficznej obrazów (a'la Photoshop), możliwości odwarzania DIvxów oraz obróbki wektorowych obrazków (a'la Corel Draw). Ponadto niezbędny jest mi dobry edytor tekstowy, ale taki pod LINUXa już istnieje (OPEN OFFICE).

W związku z powyższym co poradzilibyście Państwo mi na początek.

Pozdrawiam
Waldemar Bertling

P.S.  Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkiego najlepszego i powodzenia w dalszej twórczej pracy nad PLD.

Masz dość płacenia prowizji bankowi ?
mBank - załóż konto
http://epieniadze.onet.pl/mbank