ATM w PLD

Marcin Majcherkieiwcz mm at lep.pl
Sat Mar 23 22:10:25 CET 2002

Witam.
Nie wiem, czy to dobry adres do kierowania moich pytan, ale sprobuje.
Wiec sytuacja wyglada nastepujaco: jestem na etapie wybierania tematu pracy
magsterskiej. Studiuje telekomunikacje, od pewnego czasu mam stycznosc z
technika ATM'owa. Rowniez od pewnego czasu uzywam waszej dystrybucji. Stad
pytanie: jak wyglada wsparcie dla ATMu w PLD? Wiem, moge poprzegladac
pakiety, odpalic poldek'a, cos tam posciagac, wyczytac... Jednak chcialbym
wgryzc sie w temat troche powazniej, gdyz interesuje mnie powiazanie
diffserv'a z ATM'em (nawet nie wiem, czy sa jakies praktyczne implementacje
tego zagadanienia- wiem, ze sa dokumenty ATMForum opisujace sposob mapowania
diffserva na ATM).
Jak do tej pory udalo mi sie uruchomic dosc wiekowe (25Mbps) karty IDT
77201, zestawic sciezki wirtualne na switchu i za pomoca pakietu linux-atm
(http://linux-atm.sourceforge.net/) przetestowac ich dzialanie. Jednak to za
malo. Chcialbym zrobic cos w rodzaju routera, ktory laczy wedlug zalecen ATM
Forum diffserv'a z ATM'em. Do tego potrzebne jest jakies API ATM'owe.
Jesli ten problem przez kogos juz jest rozwiazany, bylbym wdzieczny za
wszelkie informacje o dostepnosci tych rozwiazan w PLD (lubie wasza
dystrybucje i na niej chcialbym oprzec cala swoja prace). Jesli takich
rozwiazan jeszcze nie ma, coz... chcialbym je stworzyc (przynajmniej
sprobowac), z mysla o zastosowaniu ich w PLD.

Pozdrawiam.

 MaJsZaK
mm at lep.pl