Polski Linux dla Polakow?

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Wed May 8 09:45:02 CEST 2002

On Wed, 8 May 2002, Ziemowit Laski wrote:

> Zerknalem na witryne
>
>     http://www.pld.org.pl/
>
> i nie moglem oprzec sie checi napisania chocby krotkiej notki po
> ujrzeniu nastepujacej perelki:
>
>     PLD is a Linux distribution made mainly in Poland and by Poles.
>
> Wrecz cudowna mieszanka szowinizmu i nadwislanskich kompleksow.  No i
> oczywiscie zwyklej glupoty.  Systemy typu Linux czy FreeBSD sa przeciez
> owocem wspolpracy wielu ludzi na calym swiecie.  Bardzo niewielu wsrod
> nich Polakow, natomiast roi sie tam od smiertelnych wrogow naszego
> [...]

Przeczytaj najpierw jeszcze raz to na co sie powołujesz i wskaż palcem
gdzie jest napisane że jest to dystrybucja dla polaków. Jeżeli nie znasz
angielskiego to przetłumacże zdanie jakei wyciagnąłeś:

"PLD jest dystrybucja Linuxa opracowywaną w Polsce i głównie przez
Polaków". Jeżeli za jakiś czas udział nie Polaków zwiekszy się to to
zdanie będzie trzeba zmienić. Na razie powyższe zawiera coś co jest
faktem. Dostrzegasz tu coś (szowizizm i kompleksy) czego tu poprostu nie
ma. Jeżeli chcesz pomóc zmienić stan faktyczny co do tego kto to rozwija
to bardzo prosze. Niemniej żebyś był w stanie komuś (nie Polakowi)
zaprezentować PLD to wypadałoby żebyś wcześniej się z tym czymś nieco
głębiej zapoznał (przeczytanie głównej strony na www to ciut za mało, a
juz wyciąganie daleko idących wniosków jest poprostu z lekka nadużyciem
czy nadinterpretacją :). Zapewne wtedy stwierdzisz że dostoswanie do
różnych języków (nie tylko do Polskeigo) w wielu punktach idzie dalej w
PLD niż w innych dystrybucjach (wtedy zapewn będziesz wiedział że z tym
szowinizmem, zaściankowościa i kompleksami trafiłeś niczym w przysłowiowy
płot :).

kloczek