błąd: mapowania klawiatury, polski maszynistki

Adam Skowronski tytus at oldfield.org.pl
Tue Oct 15 17:31:36 CEST 2002

Znalazłem mały błędzik w dystrybucji.
Niewłaściwie są mapowane klawisze dla klawiatury polskiej maszynistki
(wiem, że tego nikt nie używa poza mną, ale zawsze). Otóż litera C jest
zawsze wyświetlana jako duża. Po prostu nie ma możliwości wpisania małej
litery c. To jest wkurzające. Dobrze że polecenie setxkbmap nie zawiera
tej litery bo by było ciężko.

Wiem, że wiecie jak to poprawić. Wiem też, że ja nie wiem. Zrobiłem
wprawdzie prowizorkę, taką, że uruchamiam xmodmap z odpowiednimi
ustawieniami bezpośrednio po uruchomieniu setxkbmap, ale to jest tylko
prowizorka, a ja nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania, więc
gdybyście mogli podesłać mi małe info gdzie to się u licha przerabia,
żeby było u źródła, to byłbym wdzięczny.

A przy okazji - nie wiem, czy to jest przeoczenie, ale w katalogu
/usr/share/keymapsi386/qwerty są 3 pliki do języka polskiego, przy czym
chyba się za bardzo nie różnią - tzn, wszystkie trzy kodują polski
programisty. A w katalogu qwertz nie ma układu polskiego maszynistki.

Z serdecznym pozdrowieniem
Adam Skowroński