Uwagi

Kuba Rozpruwacz qba at vault13
Tue Sep 24 00:27:03 CEST 2002

Czesc

Chcialem podzielic sie moimi uwagami na temat PLD.

a) Instalacja.
Urzywalem Prowizorki z plyty i686 na komputerze i585.
Nie wykrywa ona architektury na poczatku instalacji,
dystrybucja sie instaluje... ale z wiadomych przyczyn
nie dziala. A jesli chodzi o Czarodzieja to z nim
sprawa wyglada tak samo. W Prowizorce co mnie zdziwilo:
brak wsparcia dla ReiserFS i Ext3. Sadze ze to nie wasza
wina ale jesli chodzi o modul ide-probe-mod na flopie z
Czarodziejem to nie zawsze poprawnie dziala. Jesli chodzi
o opis pakietow mozliwych do zainstalowania to w sumie juz
nad tym pewnie pracujecie wiec sie nie czepiam...
Czemu miedzy ZIPem a UNZIPem jest spojnik "lub" ?

b) Poldek.
Poldek to zajebista sprawa, ale brakuje w nim paru
rzeczy. W /etc/poldek.conf nie ma standartowo zrodla
cdrom (moglaby byc zahaszowana) i trzeba ja kopiowac recznie z CD0.
Po wyjsciu z poldka szkoda ze plytka sie nie odmontowuje jesli
byla uzywana... (to raczej sie tyczy vfjuggle). Brak zaawansowanej
mozliwosci wyszukiwania pakietow (mam na mysli cos ala
apt-cache search ...). Ciekawym rozwiazaniem byloby przy
opcji uninstall, gdyby opcja sprawdzala zaleznosci usuwanego
pakietu i usuwala takze te wymagane tylko przez niego.
Wlasne tworzenie aliasow. Vfjuggle domyslnie szuka /cdrom, choc
w PLD cdrom montuje sie /mnt/cdrom. Domyslny cache w poldku
moglby sie znajdowac w /var/cache/po...
Uninstall -t nie dziala poprawnie - nie sprawdza zaleznosci.

c) Apt.
Apt-cdrom nie chce dzialac z pustymi plikami z
cdrom/apt/PLD-1.0/base/{pkg,src}list.base.bz2
Czy nie da sie tego obejsc?

d) Pakiety.
Podobnie jak inne dystrybucje nie wszystkie pakiety
maja dobre zaleznosci... Czasami za duzo syfu sie
instaluje, ktory nie zawsze jest uzywany.
Jeszcze wieksze rozdrobnienie w budowanych
paczkach (np: isdn4k-utils: po co Xy).

e) Pomoc.
Jakis prosty man wprowadzajacy urzytkownika w
konfiguracje dystrybucji (rozmieszczenie plikow w /etc).
Jak prosto i szybko odpalic Xy (X -configure + vi /etc/X11/..., itp.)

PS.
Ewentualna odpowiedz prosze wyslac
na adres grigory at polbox.com