Suma Kontrolna

dodo madar5 at wp.pl
Fri Apr 18 21:03:01 CEST 2003

Witam poraz kolejny

Tym razem mam kłopot ze sprawdzeniem sumu kontrolnej plików iso. Jak by mi mógł ktoś udzielić informacji na ten temat to bardzo bym był dźwięczny.

Pobrałem z serwera ftp://ftp.icm.edu.pl/pub/Linux/distributions/pld/iso/ra/i686/
aplikacje DOS-a o nazwie: "md5sum.exe Na stronie http://iso.redhatnet.com/ wyczytałem że: "Ważną rzeczą przy pobieraniu ISO jest ich suma kontrolna po pobraniu. Należy ją bezwzględnie sprawdzić (komenda: md5sum nazwa_pliku.iso)" Tylko teraz nie bardzo wiem gdzie to sprawdzić. Próbowałem uruchomić ta aplikację DOS-a md5sum po wpisaniu komendy w oknie DOS-a md5sum cd1_en_binary.iso nic się nie dzieje. Nie ma żadnej reakcji.
Próbowałem też to samo robić po uruchomieniu aplikacji MS-DOS pod WIN98 ale po wpisaniu w/w komendy wyskakuje mi Złe polecenie lub nazwa pliku.
Prosił bym o ile to możliwe o dość dokładne opisanie jak sprawdzić sumę kontrolną danego pliku iso. I to w taki sposób jakby chłopu na granicy tłumaczył żebym zajażył o co chodzi.