Kilka propozycji itd

gbwini at poczta.onet.pl gbwini at poczta.onet.pl
Fri Apr 25 13:45:26 CEST 2003

Witam

Mam kilka propozycji co do nowego PLD i nie tylko

1. pam_unix2 + libxcrypt i kodowanie hasel w blowfishu (openbsd) a nie md5, w openwall linux tak jest ale inaczej zrobione

2. katalog dla nameda jest wpisany na sztywno w init.d/named -t /var/lib/named , mozna by to bylo dac w named.conf, tam gdzie jest miejsce na ten wpis "directory "/"", za kazdym razem po updacie nameda trzeba edytowac skrypt startowy

3. plyty mozna chyba robic juz 700 mb, 650 to jednak juz zadkosc

4. isolinux do botowania iso, mozna by bylo zrobic wybor co ma sie zabotowac i dla jakiej pamieci, wygladalo by to mniej wiecej tak

label 1
    kernel vmlinuz
    append initrd=initrd_bootdisk_iso
label 2
    kernel vmlinuz
    append initrd=wiekrzy_initrd ramdisk_size=8192

w drugim przypadku, mozna by bylo zabotowac iso z wiekrza ilascia modolow, x-ami albo czyms tam jeszcze, np, mini rescue :)

5. firewall-init-2.99.5 at 2.4 dla ip6tables w functions.rules, wpisy:

$ip6tables -A ICMP6 -p ipv6-icmp --icmp-type echo-reply                   -j ACCEPT

tutaj powinno byc --icmpv6-type a nie jak jest --icmp-type

I tak sobie naskrobalem, to co mi lezy na sercu :)
Pozdrawiam