wazne problemy, sugestie....

Paweł Gołaszewski blues at ds6.pg.gda.pl
Wed Jan 1 22:04:53 CET 2003

On Wed, 1 Jan 2003, cyberp wrote:
> Nie wiem, czy to wlasciwy adres, ale na pewno jedyny rozsadny ktory
> znalazlem na stronie :-). Przepraszam, ze nie korzystam z grup
> dyskusyjnych, ale stukam z pod Wind i nie mam ochoty niczego tutaj
> konfigurowac :-), wiec ide po najmniejszej linii oporu. Ale do rzeczy.

Polecam mimo wszystko zapisać się na grupy mailowe.
pld-users-pl at pld.org.pl
Błędy najlepiej zgłaszać na http://bugs.pld.org.pl/

> 1. Konsola zle przechodzi do nastepnej linii- zamiast normalnie
> przewinac ekran linijke w dol nadpisuje obecna (zamazuje ja), to chyba
> nie jest moja wina:-). Zauwazylem to szczegolnie przy autouzupelnianiu
> nazw plikow (TABem).

Możesz dokładniej opisać?
Najlepiej zgłosić na BTS.

> [...]
> sie do tego, ze wpisujac np. "mousec" i wciskajac [TAB] bash sam konczy
> polecenie na "mouseconfig". W PLD jakos to nie dziala. Komp albo nie
> reaguje albo wydaje standardowe "pikanie". W przypadku nazw plikow
> uzupelnia tylko wtedy, kiedy istnieje tylko jedna mozliwosc tzn. nie ma
> dwoch plikow z takim samym poczatkiem w nazwie. Powinien uzupelniac
> nazwe do miejsca w ktorym nazwy dwoch plikow sie roznia, potem wpisujesz
> jedna literka od jednego z plikow naciskasz [TAB] i bash konczy nazwe.
> To takze jest w RH i jest naprawde wygodne. Moze to tez wasz blad?

Zmień shell-a na bash-a.
Domyślny dla root-a jest ksh. Czyli /bin/sh w passwd.

Co co tu piszesz dowodzi, że wszystko robisz z root-a... Nie jest to zbyt
poprawne...

> 5.  konfiguracja Xow. Przydalby sie jakis ladny konfigurator. "xconfig"
> i "xf86conf" nie sa zbyt dobre i przyjemne w obsludze. Ja ratowalem sie
> tutaj stara konfiguracja z RH (mialem jakis backup na dysku) i to
> pomoglo, ale mialem z tym na poczatku niezle klopoty.

Napiszesz taki konfigurator?

> 6. czemu katalogi uzytkownikow znajduja sie w "/home/users/" zamiast po
> prostu w "/home/". Troche to niewygodne. Chyba z definicji w katalogu
> "/home/" sa uzytkownicy.

...a także ftp, http i inne rzeczy.
Nie, /homu/users to stanowczo lepsze miejsce na katalogi domowe.

> 7. Moj najwiekszy koszmat/problem-DZWIEK. Nie mam zielonego pojecia jak
> to ustawic. Probowalem cos kombinowac z Alsa czytajc dokumentacje, ale
> jakos nie bardzo mi to idzie. Moja karta to "Ensoniq: ES1731
> [AudioPCI-97]" (<--wpis z "sndconfig" z RH).

Poczytaj dokumentację jaki moduł daje obsługę tej karty i dodaj
odpowiednie aliasy do /etc/modules.conf

> To jest to czego naprawde mi brakuje-konfigurator dzwieku. Naprawde by
> sie przydalo cos takiego.

Napiszesz?

> 8.kernel z serii 2.2xxx. Czemu nie uzywacie serii 2.4xx? Ta wersja jest
> chyba troche przestarzala. Chociaz nie bardzo sie na tym znam, ale wiem,

2.2 z PLD jest mocno "podrasowane". To po pierwsze.
Po drugie - w stosunku do 2.4 brakuje w nim niewiele, a jest
stabilniejsze. To moja subiektywna opinia.

> ze jadro z PLD nie potrafilo odczytac moich partycji Ext3. Troche to
> uciazliwe.

ext3 zawsze możesz podmountować jako ext2.

> 9.GCC 2.95. Ja wiem, ze ten kompilator ma bardzo dobra slawe w
> przeciwienstwie do RedHatowego 2.96;-), ale czy nie czas przeskoczyc na
> serie 3.x?

PLD-1.0 jest oparte na gcc 2.95
Na nowszym gcc będzie PLD 2.0

http://bugs.pld.org.pl/

> 12. Myszka. Moj model, to optyczny Logitech podlaczany przez USB. Przy
> uruchamianiu Xow wywalal mi "/dev/mouse" not found. Zajrzalem do RHowego
> configa, znalazlem "/dev/mice", dopisalem i dziala. Natomiast w trybie
> tekstowym odmawia wspolpracy. "gpm" startuje (chyba), ale myszy w
> konsoli nie mam:-(. Przy zamykaniu systemu widze komunikat "gpm
> [ZGINAL]". Nie wiem co tu moze byc nie tak.

/etc/sysconfig/gpm

> Moze powinienem zrobic dowiazanie symbolicze "/dev/mouse"??

Zrób tego linka - wszystko zacznie chodzić.

> 14. Przy probie kompilacji/konfiguracji jadra dostaje komunikat
> "/usr/include/bits/socket.h:305:asm/socket.h:Nie ma takiego pliku ani
> katalogu". Mam zainstalowane make, glibc-devel,gcc,bin86 wasz
> "kernel-source" instaluje sie poprawnie, wiec chyba wszystkie zaleznosci
> sa spelnione. Wiecie moze jak sobie poradzic z tym problemem?

Brakuje Ci pakietu kernel-headers

> 15. I na koniec troche przyjemniej, bo moje sugestie dotyczace
> instalatora:-). Powinna byc jakas opcja zapisanie zestawu pakietow ktore
> wybrales do zainstalowania na dyskietce-to moze pomoc przy czestym
> przeinstalowaniu systemu, co mi z PLD przynajmniej na poczatku bedzie
> sie czasami zdarzac:-). Reczne grzebanie w pakietach za kazdym razem
> jest moim przwdziwym koszmatem.

Jest taka opcja.

> Druga kwestia jest jakos jezyka polskiego w instalatorze. Chyba ktos kto
> to tlumaczyl z angielskiego byl juz zmeczony ;-). Niby wszystko OK, ale
> gramatyka wyglada na "bardzo angielska". Te zdania nie brzmia zbyt
> pieknie. Tutaj chyba moglbym wam troche pomoc, jezeli chcecie:-). Co
> prawda jeszcze nie mam matury z polskiego, ale jakos mi to idzie:-).

Bardzo chętnie przyjmiemy pomoc.
Zajrzyj do zasobów cvs-owych - tam są trzymane źródła, z katórych jest
robiony instalator - w module bootdisk/batch-installer

> I jeszcze patrzac w przyszlosc- przydalby sie kiedys graficzny
> instalator. Co by nie mowili linuxowi konserwatysci, graficzny
> instalator jest NAPRAWDE WYGODNY, wiem, z doswiadczenia :-).

nikt nie twierdzi, że graficzny instalator nie jest wygodny albo że nie
chcemy takiego instalatora. Jego trzeba jednak napisać.
Jeżeli jesteś chętny do zrobienia tego - zapraszamy.

> I co by tutaj zlego nie powiedziec o RH (a niestety od wersji 8.0 jest
> tego naprawde duzo),

Z ciekawości - co?

> Koncze was juz meczyc i mam nadzieje, ze sie nie zdenerwowaliscie
> zbytnio tym przydlugim listem. Z gory dzieki za pomoc

Za wszystkie uwagi jesteśmy wdzięczni...