boot pld

pawel paok at poczta.wp.pl
Thu Jan 2 23:38:42 CET 2003

niestety mam problemy z uruchomieniem pld z dysku hdd1 i hdd2 (drugi dysk slave) przy czym ten sam dysk ustawiony jako master i jako hda1 (po odłączeniu pierwszego dysku) bootuje bez problemu z lilo.
jest to o tyle problem, iz rzeczony dysk jest w ata33 (6giga) i jako pierwszy mam ustawiony ata66 na oddzielnym złączu ide.
próbowałem wszystkich trybów od basic po x-y i nic z tego.
Z pod Mandrake (mam zainstalowany na hdd3) próbowałem utworzyć dysk startowy ale nie odnalazłem pliku boot-text....na zamontowanej partycji hdd1 a była ustawiona podczas instalacji jako /boot, nie znalazłem też tego pliku na partycji hdd2 gdzie który był oflagowany jako " / " .
Notabene katalog /root był pusty???!
znalazłem jedynie pliki boot666 przy nieudanej instalacji  katalogu /boot, natomiast po zainstalowniu na hda jako master (przepiąłem dyski) pojawił sie plik boot333.
jezeli ma to związek z ata to instalator odczytuje nieprawidlowo ata dla drugiego dysku ide
nadmieniam że w mojej konfiguracji podstawowej pierwszydysk to ata 100 na magistrali 66 a drugi dysk to ata 33 ustawiony w pozycji slave z cdromem w pozycji master.
żaden z dysków nie zewnętrznego kontrolera ata.

Próbowałem również uruchomić poprzez lilo z pod dosa z dysku hda wasz PLD ale zgłaszał mi błedy o nieodanlezieniu root.
ciekawe nie
poddaje sie

jedyne wyjsie to przetestowac PLD na dysku starszym i podpinać nowszy gdy żona będzie korzystała z łychy.

Proszę podajcie mi jakiś sposób na utworzenie dyskietki boot lub może dyskietki instalacyjnej , może potrzebny mi inny obraz inicjujuący instalacje?

Od pażdziernika dopiero stawiam kroki w linuxie a mam wielką ochotę postawić komputery w firmie na nim (na razie uruchomiłem freesco na his na 386) = wlaśnie jestem w fazie testów poszczególnych dystrybucji.

z góry dziękuję
Okoń Paweł

ps
jeszcze jedno do partycjonowania i bootowania wykorzystywałem ranish-a, partition magica, os selector (po kolei :-(.  ) oraz cfdiska i program z waszej dystrybucji po odpaleniu linuxa w trybie master primary disk)
żaden z powyższych programów nie zgłaszał błędów a jako że najczęściej używam ranisha, który obsługuje poprawnie jedynie ext2 (potem nie pokazuje głupot)  wszystkie linuxy opieram na raziem o ten system plików.
oczywiście insalatorowi każę "utworzyć system plików i montować po bootowniu" -te dwie opcje odznaczam dla każdej partycji, której chcę użyć.
a próbowałem użyć dwóch partycji /boot  gdzie booloader miał sie zainstalowc opcja auto a późńiej również ręcznie wpisywałe /dev/hdd1
jak również jednej partycji i też auto a potem /dev/hdd1

robie to od wczoraj takze nic jescze mi nie uciekło z pamieci
:-)

najczestszy objaw to tabelka z exception error lub L1L1L1L1L1L1L1L1L albo jakoś tak

do tej pory miałem problemy jedynie z instalacją corel linuxa 1.0 ale albo był przeznaczony dla platformy 386 - moja 686 (256ram, soltek sl6, matrox g400, celeron 533) - w co raczej wątpie albo nośnik był uszkodzony
a tak i redhat 6.0 i 7.2 ora slackware 80 i 81 oraz mandrake 6.1 oraz 8.0 i 8.2 instalowały sie bez problemu na tym dysku.

w tej chwili interesuje mnie jak najlepiej zlokalizowana dystrybucja dla różnych platform a tutaj PLD powinno uspokoić nonpoliglot userow.

<!--StartFragment-->Pytanie: Jak spreparować dyskietkę bootuj±c± ? bootdisk
OdpowiedĽ:
Mamy dwie możliwo¶ci - instalujemy pakiet mkbootdisk lub postępujemy zgodnie
                                                                tego nie mogłem zrobić bo się system nie odpalił
z zasadami poniżej:

Pierwsze, co robimy to zakładamy file system na dyskietce:
mke2fs /dev/fd0

Teraz zamountujmy dyskietkę:
mount /dev/fd0 /mnt/floppy -t ext2

Tworzymy katalogi :
mkdir /mnt/floppy/{boot,etc,dev}

Kopiujemy urz±dzenie botuj±ce:
cp -a /dev/fd0 /mnt/floppy/dev

Kopiujemy urz±dzenie głównej partycji (root device):
cp -a /dev/hda1 /mnt/floppy/dev

Kopiujemy aktualny kernel oraz initrd na dyskietkę:
cp -a /boot/vmlinuz-2.2.20-8 /mnt/floppy/boot
cp -a /boot/initrd-2.2.20-8.gz /mnt/floppy/boot

Kopiujemy jeszcze plik interface'u lilo:
cp -a /boot/boot-text.b /mnt/floppy/boot/boot.b tego pliku nie znalazłem

Teraz stworzymy plik konfiguracji lilo:
touch /mnt/floppy/etc/lilo.conf

I wyedytujmy go:
vi /mnt/floppy/etc/lilo.conf
# start.
prompt
timeout=30
boot=/dev/fd0
image=/boot/vmlinuz-2.2.20-8
    initrd=/boot/initrd-2.2.20-8.gz
    label=pld-backup
    root=/dev/hda1
    read-only
# stop.

Teraz odpalamy lilo:
lilo -r /mnt/floppy

A na zakończenie odmontowujemy dyskietkę:
umount /mnt/floppy

Teraz mamy działaj±c± dyskietkę ratunkow± w razie uszkodzenia lilo, czy innych
gorszych rzeczy :>. Pamiętajcie, że gdy macie inny "root" device to skopiujcie
odpowiedni "plik" z /dev :-)
Kategoria: HOWTO