pytanie o legalnosc

Paweł Gołaszewski blues at ds.pg.gda.pl
Tue Jul 1 00:34:07 CEST 2003

On Mon, 30 Jun 2003, Czarek wrote:
>  Nie zabierajac cennego czasu przejde do sedna sprawy.
>
> Jak wyglada sprawa legalnosci jesli:
>
> obsluguje malą firmę produkujaca art. garmazeryjne i jest tam 15
> stanowisk komputerowych, na kazdym z nich chcialbym zainstalowac linuxa
> PLD. Linuxa mam juz sciagnietego i nagranego na CD.

Nie ma żadnego problemu - PLD jest rozwijane jako projekt OpenSource.

Co do legalności używania do celów komercyjnych - należy sprawdzić jaką
licencję mają wszystkie programy, które wchodzą w skład PLD, a ma się
ochotę/potrzebę ich używać, ponieważ niektóre programy mają ograniczenia
przy pewnych sposobach wykorzystania...

> jak wyglada sprawa z płatnościa za uzywanie linuxa PLD

Używanie nie jest odpłatne.

> Co do tego ma Użąd Skarbowy
> itp..

O to należy już pytać US :)
Przez serwisy związane z ruchem OpenSource przewaliła się jakiś czas temu
fala dyskusji, kiedy się okazało, że US zaczął mieć ochotę "wyceniać"
linuksa. Osobiście używał linuksa wszędzie gdzie to tylko możliwe i
jeszcze nie spotkałem się z takimi "zapędami" fiskusa.
Szczegółów proszę szukać w archiwach serwisów, np.:
http://www.linuxnews.pl/ , http://7thguard.net/ ....

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski