architektura

Dariusz J. Olejniczak darek at pn71.gliwice.sdi.tpnet.pl
Wed Mar 26 15:35:12 CET 2003

Dzień dobry.

Na imię mam Darek, mam już sporo lat, mieszkam w Gliwicach
i od jakiegoś czasu planuję rozpoczęcie przygody z Linux'em,
odbywszy wcześniej wieeele przygód z Windows'em :-) ...
Więc odwiedzam witryny poszczególnych dystrybucji Linux'a
przygotowując się do wyboru konkretnej dystrybucji.
Oczywiście przypadkiem trafiłem na serwer ftp
sunsite.icm.edu.pl, gdzie mają zgromadzonych wiele
róznych dystrybucji - między innymi Waszą: o której
istnieniu (nawiasem mówiąc...)dowiedziałem się dopiero wtedy !
Jako rodowity (z dziada-pradziada) polak-górnoślązak, którego
praojcowie (i pramatki ...:-) ginęli w powstaniach i wojnach
za nasz kochany kraj, postanowiłem wybrać PLD jako swój system.
Byłem w zasadzie zdecydowany na Red Hat'a - ale odszedłem daleeeko
od tego pomysłu :-)
Rozpoczynam więc pobieranie *.iso dla i686, choć wcale nie jestem pewien
czy to właściwa dla mnie dystrybucja.

Po tym długaśnym wstępie stawiam pytanie, o które w zasadzie chodziło
od początku mojego wywodu:

Dla jakich procesorów jest przeznaczona dystrybucja i586 a dla jakich i686 ?

Podpytanie pierwsze: czy wybrać wersję 2.0 czy może 1.0 ?

Podpytanie drugie: dysponuję dodatkowym - starszym - komputerem typu
AMD 486DX2, którą dystrybucję PLD mogę dopasowac do niego ?

+++++

Przepraszam za słowolejstwo ...

Darek z Gliwic