Some errors

inhuman at box43.pl inhuman at box43.pl
Tue May 20 14:21:09 CEST 2003

		Drodzy autorzy PLD
	 Od jakiegoś czasu staram się korzystać z PLD(mam PLD 1.0 Ra). Dostałem go z zimowego numery Chip Special Linux i zaraz po kupnie gazety przystąpiłem do instalacji. Wszystko poszło gładko, lecz do czasu. Większość problemów rozwiązałem sam, linuxem interesuję się od ponad roku i jakąś wiedzę na ten temat posiadam. Jednak kilku rzeczy nie mogę do dziś zrobić.
Z reguły nie lubię pisać listów o pomoc, jednak w PLD coś mnie trzyma i nie mam zamiaru usuwać go z twardziela. Dlatego taki list wystosowałem.
	Mój pierwszy problem leży w dźwięku. Kiedy kożystałem z Mandrake'a nigdy nie przejmowałem się tym problemem. Karta sama się konfigurowała i wszystko chodziło. W momencie kiedy instalowałem PLD, oczywiście zdawałem sobię sprawę z tego, iż nie będzie tu żadnych wizardów i inych duperel. X'y skonfigurowałem bez problemu, to samo się tyczy myszy pod konsolą itp. Jednak gdy chciałem załadować moduł(moja karta dżwiękowa jest zintegrowana z płytą główną Via, a sterownik to viacxxx_audi.o.gz)wyskakiwały mi błędy typu unresolved symobol. Jeden z nich trzepiał się ac97 więc załadowałem ten moduł.Zostało już tylko 4 inne. Po kilku miechach zauważyłem, że aby się ich pozbyć muszę odpalić np. Tuxracer'a. Wdedy moduł ładuje się bezproblemowo, a muzyka gra. Jednak męczy mnie odpalanie x'ów, co restart, żeby posłóchać muzyki z pod konsoli, a dźwięk działa tylko dla użytkownika root. Jak się pozbyć tych błędów i co zrobić, żeby moduł ładował się przy starcie komputera? I co tak w ogóle dało by mi ewentualne kożystanie z ALS'y?
	Inny problem występuje podczas kompilacji źródeł. Już nie raz po wpisaniu “./configure” shell zwraca mi błąd, że nie mam biblioteki, którą w rzeczywistości mam i to odpowiednią wersję. Przykaład to Qt, SDL itd... Ponoć powinienem podawać scieżkę (podczas “./configure”)dla danej bibliteki, ale raz nie znam jej, a dwa to, że nawet gdybym ją znalazł to nie chce mi się dopisywać kilku linijek tekstu zamiast zwykłego “./cofigure”.
	Inne już nie tak ważne, lecz irytujące problemy to:
1.Jako zwykły użytkownik nie mogę użyć polecenia “su”.
2.W PLD chyba nie ma Linuxconf'a więc co byście polecili w zamian.
3.Kiedy chciałem zainstalować ze źródeł GNOME'a 2.2, a dokładniej biblioteki GTK wyskoczył mi błąd, że mam zbyt starą wersję biblioteki gettext(lub gettekst). Na płytach z dystrybucją nie ma nowszej wersji, a na necie nie mogłem znaleźć, więc jeżeli pamiętacie adres z tym plikiem to czy nie moglibyście mi go podać?
4.Ponoć jądro, w PLD jest rąbnięte, może powinienem je wymienić?
5.Czy gdybym w chwili obecnej ściągnął od was PLD to pakiety były by aktualniejsze? Chodzi o to czy aktualizujecie je na bieżąco?
	Na koniec chciałbym podziękować za ew. odpowiedź i za to, że stworzyliście tą dystrybucję. Jest ciężka, ale to dobrze, przynajmniej jest szybka i stabilna. Mam nadzieję, że wydacie wkrótce nową wersję i że będzie jeszcze popularniejsza od 1.0. Proszę o w miarę szybką odpowiedź.
				Ziemowit W. “mormir” Radogostowicz