Exim więc

undefine at aramin.net undefine at aramin.net
Thu Jan 15 18:19:40 CET 2004

On Thu, Jan 15, 2004 at 06:07:20PM +0100, Mat wrote:
> Dziękuje za odpowiedź.
> Interesuje mnie w takim razie  takie coś,
> czy niczego sobię nie popsuję w PLD jak przez poldka odinstaluję sobie Exima
> i zainstaluje np Postfix'a, czy Qmail'a
w pld  nie;)
tylko ze konfiguracja jest calkiem inna - czyli tak jak konfigurowales
exima bedziesz musial skonfigurowac postfixa - mam na mysli konfiguracje
typu nazwa serwera, obslugiwane domeny, obsluga relayow i takie tam.

qmaila oficjalnie w pld nie ma - licencja nie zezwala na redystrybucje
zmienionych binariow, a niezmienione sie do pld nie nadaja - trzeba wiec
go sobie samemu skompilowac.

> Chodzi mi głownie oto, że PAM ma jakieś wpisy exim'a potworzone są jeszcze
> pewnie jakieś inne powiązania.
hm?
pam? w ktorym miejscu niby?
dla pld jest obojetne z jakiego serwera poczty korzystasz - idea pld
bylo wlasnie umozliwienie korzystania z tego co potrzebuje admin - czyli
nie ma uzaleznienia od
postfixa/sendmaila/qmaila/omta/exima/nullmailera/... ;)

> A jak zdecydował bym się na odinstalowanie Exima 3.3, to chciałbym, aby po
> tym procesie nie zostało ani śladu, że Exim był na moim kompie.
przypuszczalnie trzeba bedzie recznie wykasowac katalog z spoolem exima
- zawiera on pliki ktore nie naleza do paczki exima, poniewaz byly
utworzone na Twoim komputerze.

a pozatym to zapraszam na pld-users-pl at pld-linux.org ;)

--
Andrzej Dopierała