multicast udp

Wilq hefajstion at tenbit.pl
Tue Mar 20 15:22:01 CET 2007

Witaj.

Potrzebuję pomocy z ponizszym zadaniem...

Stworzyć oprogramowanie jednocześnie transferujące plik z jednego hosta (serwera) do wielu (klienci). Hosty nie muszą znajdować się w tej samej podsieci IP. Należy wykorzystać multicastowe rozgłaszanie pakietów.

1. Wszelkie konieczne do transmisji adresy i numery portów są znane, pozostałe wartości przekazywane do programu jako argumenty w wierszu polecenia

2. Dane przesyłane są w sposób pewny

3. Oprogramowanie reaguje na "wypadnięcie" klienta

4. Wielkość przesyłanych bloków jest znana, ustalana podczas uruchamiania serwera i klientów.

5. Transmitowany plik odczytywany jest z dysku lokalnego przez serwer i zapisywany lokalnie przez klientów.

Niestety nie mam zadnego pomyslu jak sie zabrac do projektowania takiej aplikacji... Np pewny transfer - domyslam sie ze suma kontrolna tu nie wystarczy... Mam też problemy ze znaleziem dokladniejszych informacji na temat rozsylania przez multicast...

Za jakakolwiek pomoc bede bardzo wdzieczny... Dziekuje i pozdrawiam...