[test -> ready] #10

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Wto, 16 Wrz 2003, 01:20:06 CEST

Dnia wto 16. września 2003 00:17, Paweł Gołaszewski napisał:
> - swapd - to nowy demon, ale chyba ciekawy.
Popsute pole description w init scripcie - nie będzie się wyświetlał pełen
opis usługi w graficznych managerach do initscriptów. Brakuje backslashów na
końcu linii, powinno być w /etc/rc.d/init.d/swapd :
#               the system with as much swap space (virtual memory) \
#               as is required at a particular time by dynamically creating \
#               swap files. This is more convinient than using fixed swap \
#               files and/or partitions because they (a) are unused most \
#               of the time and are just taking up disk space; and (b) \
#               provide a limited amount of virtual memory.

Po za tym "na dzień dobry" proponuje ustawić inne wartości, niż w defoultowym
konfigu, zwłaszcza jeżeli się używa KDE or sh. np.:
memlimit 65536	#w kB
pause 500 		#w ms
swapsize 16384	#w kB

dla Duron 1.2GHz 256MB.

Z tego co zdążyłem zauważyć, to parser konfiga jest b. nietolerancyjny, tzn.
musi być:
nazwa_parametru[1 spacja(broń Boże tabulator)]wartość_parametru.

W uproszczeniu działanie programu polega na sprawdzaniu zajętości pamięci
operacyjnej czasu = pause [ms], i podejmowaniu działań typu tworzenie pliku
fs o wielkości swapsize [KB], mkswap /path/to/fs; swapon /path/to/fs (do
dodawania pamieci swap) i swapoff /path/to/fs + usuwanie pliku gdy pamięć
swap przestaje być potrzebna.
Można jeszcze dodać: swapd 0.2 (May 21, 2000) i nowszej wersji nie ma (i chyba
nie będzie), a Debianie jest jakaś duża łata (i dalej są nie poprawione
błędy) - mi to w niczym to nie przeszkadza - używam z powodzeniem od 1,5
mies. (Przy następnym release napiszę więcej, teraz idę spać) Pa.

> - putty - jeżeli ktoś miał styczność z Windowsowym putty to nie trzeba
>  tego programu chyba przedstawiać. To jest dokładnie ten sam program :D
nigdy mi się nie udało w tym (win też) skorzystać z dobrodziejstw kluczy ssh z
passphrase. Dialog "Select private key file" nie pokazuje ukrytych plików i
katalogów (tych zaczynających się na . - [dla równie zorientowanych jak ja]),
w tym .ssh, gdzie ten klucz standardowo się znajduje.
Osobiście, zamiast tego, polecam pisanie skryptów do logowania się na serwery
w expect ;-) - sam używam.

--
Smerf Maruda