[RFC] Repository layout change / Zmiana układu repo

Jan Rekorajski baggins at sith.mimuw.edu.pl
Sun May 13 20:20:09 CEST 2007

EN:

We all know that CVS sucks, less for some (me included) and more for
others.  But, if we want to switch to anything else, we have to change
the repository layout from flat SPECS/SOURCES to dir-per-package,
because any other CMS won't handle such layout (you can imagine how
would SVN repo look like - a ~milion directories, and GIT just doesn't
scale - I did a test on SPECS and got a monstrosity).

I have script to rebuild repo to dir-per-package, I did basic support in
builder script and did some testing (converted a local copy, worked a
while with new repo), so we can do the switch anytime.

Any thoughts? Comments?

PL:

Jak wiemy CVS ssie, dla jednych mniej (w tym dla mnie) dla innych
bardziej. Ale jeśli chcemy przejść na cokolwiek innego najpierw musimy
przerobić repo z płaskiego SPECS/SOURCES na katalog-per-pakiet, ponieważ
żaden inny CMS sobie z tym nie poradzi (SVN możecie sobie wyobrazić -
~milion katalogów, sprawdziłem też GIT na samym SPECS i wyszedł
gigantyczny potworek).

Mam gotowy skrypt do przebudowania repo, dorobiłem podstawowe wsparcie
w skrypcie builder i troche to przetestowałem (przebudowałem lokalną
kopię repo, trochę z tym popracowałem), więc przeróbke możemy zrobić w
każdej chwili.

Uwagi? Komentarze?

Janek
--
Jan Rekorajski            |  ALL SUSPECTS ARE GUILTY. PERIOD!