po kolejnej nocy

Nie, 23 Sie 1998, 11:36:16 CEST

Całkiem owocnie dzisiaj mi się siedział .. zaraz idę się przespać :)

Może kilka uwag i informacji ..

Udało mi się dopracować pam:
- added -q %setup parameter,
- changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
- added using %%{version} in Source snd %setup,
- fixed %post{un},
- changeded dependences to "Requires: %%{name} = %%{version}" in devel
  subpackage,
- fiew simplification in %build and %install,
- added development manual pages (level 3) to devel,
- added missing %postun with runing ldconfig,
- /sbin/ldconfig is now runed as -p parameter in %post{un},
- fixed making ps documentation,
- added static and devel subpackages,
- added ignore errors during "make install" (-i switch),
- added striping shared libraries,
- added striping debug info on all modules,
- added "Obsoletes: pamconfig" (now it is not neccessary),
- added %attr and %defattr macros in %files (allow build package from
  non-root account).

Najciekawsze jest to stripowanie modułów .. o dziwo dział ale robię to
wybiórczo (ze --strip-debug) bo niektóre rzeczy nie mogą być z nich
wycięte np. tablice relokacji adrtesów. Próbowałem tego samego na modułech
kernela i też działa ale zysk jest po parenaćie bajtów na module.
Po mimo, że została dodana dok deve (many) to pakiety i tak wynikowo są
duużo mniejsze.

Widzę, że Wojtek bazuje na pam-0.65. Jakie są tam różnice ? Trzeba by
posprawdzać czy te wszystkie patch od 0.64 są zintegrowane z 0.65 i
ewentualnie podciągnąc wersję. Może ktoś ma chęć to zrobić ?

Druga sprawa to poprawka kosmetyczna do proftpd. Teraz będzie już jakby
łatwiej podmienić wu-ftpd .. a jak wiadomo proftpd jest dużo szybszy od
wu-ftp i łatwiejszy w konfiguracji, czyli:

- added proftpd-1.1.6pre4-compat_wu-ftpd.patch (null handling some wu-ftpd
  cmdl options).

Zacząłem przebudowywać tcl/tk i resztę. Kiedyś (ca rok temu) miałem taki
pomysł na rozwalenie tego jednego pogibanego src.rpm jakie ktoś w RH
wymyślił i teraz to wdrażam do końca (cie .. cały tcl/tk jest budowany bez
optymalizacji w RH). Nawet miałem wtedy już prawie wszystki spece ale po
awari dysków w CNT (gdzie wtedy jeszcze pracowałem) wszystko poszło się
pieprzyć. Zostały tylko ślady ogólnego zarysu zmian .. w głowie.

Z innych rzeczy .. jest najnowsze binutils (Wojtek wypróbuj je na devel),
freeciv (poprawki pl tłumaczenia, to dziki chłopakom z pcol) i paręnaście
innych poprawek w innych pakietach. Prawie na wykończeniu mam XFree86
jeśli chodzi o wszystko oprócz pl tłumaczeń (dzemik robiłeś coś ?). Pod
wieczór jak wrócę z kina prawdopodobnie skończę szkielet najnowszego gnome
(gtk+ i glib już jest zrobiony .. dzisiaj konczyłem gtk+).

Chciałbym coby dodano do pld-list następujące adresy:
- Marcin Bohosiewicz <marcus w venus.wis.pk.edu.pl>
  na razie zajmie się screen-em potem postaram się żeby zajął się różnymi
  rzeczami pod kontem security (ma pod tym względem "pewne"
  doświadczenia),
- "Andrzej K. Brandt" <andy w uranos.eu.org>
  obiecał dopracować mutt-a i ma chęci (i duże doświadczenie) żeby zająć
  się qmailem

Dobrze by było o ile nie jest jeszcze dodany dodać Wojtka "Sasa" Cięciwę
czyli:
- Wojciech "Sas" Cięciwa <cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl>
  na razie podesłał mi pierwszą (jeszcze będzie ją musiał dopracować ;)
  wersję ctags .. ale ma chęci ;)

Prosibym o jakieś potwierdzenie odbioru bo jakoś wydaje mi się, że tylko
ja coś piszę ostatnio na listę .. może nie dochodzą listy ;>

Co z możliwością zapisywania się samemu na pld-list ? Jakieś info .. PLS.

W tej chwili w CVS mam 34 spece. Zaktualizowaną wersję tar-a z zasobami
CVS za kawałek będzie aktualizowana co dzienie z crona. Jak u Was z
postępami z próbami operowania na tych demo zasobach ?
Jak tylko na mailboxie pojawi się katalog /home/CVS w którym będą prawa do
zapisu dla grupy CVS postaram się przenieść swoje zasoby na milboxa.

Chłopaki PLS zgłaszajcie co w tej chwili robicie/co zamierzacie. Wojtek
wiem, że siedzi po uszy w ipv6, a reszta ?