Biuletyn PLD nr 2 (opóźniony)

Marcin Korzonek mkorz w lo13.univ.szczecin.pl
Czw, 27 Sie 1998, 00:03:27 CEST

On Wed, Aug 26, 1998 at 01:49:16PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Proszę o jakieś konkretne zapytania na priv dot budowania speców żeby
> łatwiej było mi prowadzić kurs w odcinakach dot tego jak powinniśmy
> budować pakiety.

Ja proszę o informacje na temat tagów specjalnych (%config, %verify <<o
tym jest trochę w Maximum RPM, ale czy jest tam wszystko?>>) i innych,
o których pewnie nie wiem) i ich parametrów. Zamiast odpowiedzi może
być wskazanie na TFM (tylko proszę, nie odsyłaj mnie do (archiwum) listy
o rpmie). I może coś o przełącznikach (trigger) (/usr/doc/rpm/triggers
już znam) na deser...

I druga sprawa. Wydaje mi się, że pisałeś kiedyś na pcoa o przerabianiu
inetd tak, aby zamiast jednego dużego pliku inetd.conf, czytał zawartość
katalogu (np. /etc/inet.d) i ją interpretował. Jeżeli wolno zapytać, to
jak idą pracę? Myślę, że takie rozwiązanie byłoby idealne do PLD -- w
związku z natłokiem różnych demonów (Kerberosowe, IPv6, itp.) byłoby to
niezmiernie pomocne. Na przykład qmail'a można uruchamić na mniej
obciążonych serwerach z inetd i jest to wygodne (łatwość połączenia
z tcp_wrappers).
W zasadzie można by stworzyć katalog w dystrybucji /etc/inet.d i napisać
jednolinijkowca, który na podstawie zawartości tego katalogu stworzy plik
/etc/inetd.conf. Gdyby w/w skrypt miał ustaloną nazwę, to można by
dopisywać go do specy w %post i %preum i w ten sposób zapewniać
generowanie /etc/inetd.conf. Zakładając stałe nazwy dla plików w
/etc/inet.d/ (np. smtp.d, http.d, ftp.d) bardzo ułatwiona byłaby
wymiana demonów.

> Potem kolejne odcinki kursu będzie można zebrać w jeden większy dokument
> robiąc z tego kompletny kurs.

Świetny pomysł.

--
   Marcin Korzonek