Biuletyn PLD nr 4

Adam Kozubowicz tapir w interdata.com.pl
Pią, 28 Sie 1998, 18:16:58 CEST

Paweł Kołodziej wrote:

> Ale jest szansa że w niktórych programach teksty będą takie same.

Jasne, ze jest, tylko jak duza? Czy naklad pracy poswiecony na napisanie
programu + stworzenie bazy + przelatywanie plikow nie bedzie przypadkiem
zbyt duzy w stosunku do efektow?

> Nie do końca masz rację. Weźmy taką sytuację. W bazie znajduje się
> tłumaczenie komunukatu "Can't open file %s" jako "Nie mogę otworzyć pliku
> %s". Teraz bierzemy plik z innego programu a tam komunikat jest tłumaczony
> jako "Błąd otwarcia pliku %s". Przy dodawaniu tego nowego pliku PePeSza
> pokaże tekst orginalny, oba tłumaczenia, i zapyta się które ma być w
> magazynku.

Ooops, tego nie wiedzialem :-) A co w sytuacji nastepujacej:

Jedna osoba tlumaczy "Can't open file %s" jako "Nie moge otworzyc pliku
%s"
Druga osoba tlumaczy "Cannot open file %s" jako "Nie potrafie
otworzyc..."

Mamy dwa tlumaczenia znaczace to samo, roznie zapisane w angielskim i
roznie tlumaczone - Cala idea opierala sie na tym, zeby np niesmiertelne
Cancel bylo tlumaczone tak samo we wszystkich programach. I do slow
PePeSza nadaje sie idealnie, ale sensownosc tlumaczenia calych
komunikatow budzi juz moje watpliwosci. Byc moze niesluszne :-)
Wnioskuje na podstawie tlumaczenia tych paru plikow po ktore robie -
Dowolnosc w wyrazaniu tego samego jest ogromna i zeby zaprzac do
tlumaczenia jakis automat, nalezaloby mu wbudowac sporo inteligencji.

Nie jestem przeciwny programowi, widze tylko kilka wad tego rozwiazania
- moze mam jakies zboczenie w kierunku wyszukiwania potencjalnych
problemow :-) Mysle sobie tak - poprobujemy, popatrzymy, pozmieniamy i
zobaczymy co z tego wyjdzie.

Z ulanskim pozdrowieniem
Strzelec Tapir.

--
|| Adam Kozubowicz (Tapir) ||  InterData  || PKFL ||