Dziury w obecnym RH (z naniesionymi poprawkami z updates) (fwd)

Sob, 29 Sie 1998, 00:42:18 CEST

On Sat, 29 Aug 1998, Marcin Bohosiewicz wrote:
[..]

> Czy dziura dotyczy wersji lpr-0.31-4, znajdującej się w updates do 5.1 ?
> Jeśli tak, to od razu zabieram się do roboty :-)

Tak.

> I tutaj od razu mam wniosek formalny o podawanie wersji pakietów
> podejrzanych o dziury (w przypadku rpm'ów - łącznie z numerem rewizji
> i zaznaczeniem skąd pochodzi pakiet, bo z powodu braku koordynacji zdarza
> się, że na contrib leży pakiet o tej samej wersji i rewizji co w dystrybucji
> albo np w PLD, a zupełnie inaczej wyglądający).

Największe podejrzenia mam wobec perla i xterma (nadal).

> Ja słyszałem o:
> - screenie (zresztą na BUGTRAQ była poprawka, a niedługo przygotuję wersję
> screen'a BEZ suida).

Do czego ten suid jest tak naprawdę wykorzystywany ? Czy tylko do
zmienienia użytkownika na /dev/pty* ?
Z powyższego wnioskuję, że nie jest on bezwzględnie potrzebny (??)

> - sendmailach od 8.9.0 wzwyż

Hmm ... to którą wersję pakujemy do spable ?

[..]
> Proponuję zrobić spis wszystkich pakietów z których programy posiadają
> ustawione bity SUID root i SGID <jakaś_grupa_systemowa> lub są uruchamiane z
> uid=0 przy starcie systemu i przejrzeć je dokładnie.

Marcin. Jeżeli bierzesz się za powyższe, to tą listą i jej prześwietleniem
będziesz muysaiał się zająć sam. My możemy Ci co najwyej pomagać.

> Swoją drogą widzę możliwośc dość dużego ograniczenia ilości suidów poprzez
> wykorzystanie modułu do kernela ttyperm (autor: Michał Zalewski), który
> zapewnia właściwy chmod/chown plików /dev/tty* bez ustawionego bitu suid
> na binarkach programów takich jak xterm,nxterm,screen,mc itp.

Krzysiek i reszta .. co Wy na to ?

> Oczywiście, gdyż w przypadku security najważniejszy jest czas, bo to
> przypomina zabawę w kotka i myszkę - kto szybszy - administrator czy
> hackerzy... dlatego też postulowałbym stworzenie listy PLD-secuirty,
> na którą mógłby się zapisać każdy, a byłaby to lista dystrybucyjna, służąca
> do szybkiego powiadamiania o zagrożeniach i ich usuwaniu.

Wydaje się to rozsądne. MNielibyśmy odseparowaną jedną tematykę. Co na to
zarządzający majordomo ?

> Tak, żeby IPv6 nie było taką puszką Pandory jak wczesne wersje glibc'a,
> w których dziury to był istny horror....

Są duże szanse, że tak może być ;)

> Potwierdzam, tylko się troszkę muszę rozejrzeć co jest już w PLD zrobione
> - spece od stable juz analizuję, ale devel'a jeszcze nie....
> O całej sprawie kooczek mi powiedzial niedawno, więc muszę jeszcze chwilę
> poczytać co jest już zrobione i załapać jakie w teamie panują zasady...

OK. Dziekuję.
Jeśli chodzi o spece to nie analizuj ich oddzielnie. Forma speców będzie
taka sama miedzy devel i stable. różnice będą przedwszystkim takie, że
pakiety są rekompilowane na glibc 2.0.9x i zawierają wszystkie potrzebne
do tego patche. Reszta jest reużywalna.