hc-cron -> knot !

Sob, 5 Gru 1998, 17:20:10 CET

On Sat, 5 Dec 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> W crontabie między określeniem czasu a komendą musi być nazwa użytkownika,
> z którego prawami będzie chodził dany dżob. Tego pola nie ma w crontabach
> użytkowników, ale jest w systemowych:
>
> @hourly		root	!/usr/bin/run-parts /etc/cron.hourly
> @daily		root	!/usr/bin/run-parts /etc/cron.daily
> @weekly		root	!/usr/bin/run-parts /etc/cron.weekly
> @monthly	root	!/usr/bin/run-parts /etc/cron.monthly
>
> Poza tym wszystko wygląda mi w najlepszym porządku.

Dzieki. Wlasnie recznie sprawdzilem i powyzsze dziala. Za jakies dwie,
trzy godziny jak wroce z Gdyni to poprawie pakiet. Z rzeczy
pierwszoplanowych w takim razie pozostaje:
- uporzadkowanie apache,
- uporzadkowanie windowmakera i blackboxa zeby doczytywaly konfiguracje z
  bazy wmconfiga; o ile to mozliwe to takze cos takiego dorobic dla innych
  wm-ow,
- uporzakowanie spraw zwiazanych z info (tutaj trzeba ustalic szblonowe
  rozwiazanie .. postaram sie taki template dostarczyc do jutra),
- dorobienie kilku brakujacych pakietow korzystajacych ze slang i libjpeg,
- dorobienie net-tools i ipchains; wypracowanie jakis rozsadniejszych
  skryptow do ustawiania FW ponad to co jest w ipchains-scripts,
- dorobienie na bazie powyzszego rc.scripts (ma moze ktos jaka inna nazwe
  na to ? bo jezeli nie bedzie innych glosow to nazwa w takim razie
  zostanie),
- uporzadkowanie pakietu setup - ma to polegac na przejeciue z Debiana
  programu do bezpiecznego updatowania passwd/group/shadow.

Dopiero po tym etapach na powaznie  bedzie trzeba rozpoczac sprawe
instalatora i strategii instalacji. Na tym etabie beda mozliwe
przegrupowania pakietow i ich dobieranie do puli tych co maja byc w
dystrybucji.

Tak widze powyzsze. Roboty jeszcze jest sporo ale IMHO powysze
stanowic moze juz bazowy szkielet dzialan jakie jeszcze trzeba bedzie
wykonac. Moze jeszcze ktos cos widzi, a co mi umklo ?
Nie licze tu bierzacego uzupelniania zasobow pakietow i ich tlumaczenia bo
to tak czy inaczej zapewne w tempie 2-4 pakietow dziennie jezeli nic sie
nie zmieni bedzie roslo.

Co do WM-ow to najlepiej docelowo IMHO najleprzy model bylby taki w ktorym
pliki konfiguracyjne zarejestrowanych WMow sa modyfikowane na etapie
instalacji/deinstalacji pakietu z X aplikacja.

Oczywiscie trzeba zlokalizowac ta dziure w imapie badz poszukac zamiennika
:> Cos tu ostatnio widzialem (chyba cygnus imap to sie nazywalo). Nie
jestem do konca zorientowany ale chyba do podstawowej puli ze wzgledow
licencyjnych nie bedzie mozna dolaczyc qpoppera, a szkoda (chyba, ze sie
myle ?).