PLD devel -> Zamrozony na Amen ;)

Sob, 5 Gru 1998, 17:55:25 CET

On Sat, 5 Dec 1998, Wojtek Slusarczyk wrote:
[..]
> Jak widac slang 1.3.4 jest i bynajmniej sam nie dopisalem sobie tych
> numerkow. A ze zrodlowy *.tgz nazywa sie tak czy inaczej to nie znaczy
> ze mam obowiazek nazywac pakiety zgodnie z nazwa tgz-ta, gdyby autor
> nazwal sobie pakiet z doswiadczalnym slangiem
> Bolek-i-Lolek-exper.slang-1998.11.11 to mam obowiazek zachwac taka sama
> nazwe dla pakietu ?

Wojtek spojrz na to inaczej. Ani w Debianie, ani w zadnej innej
dystrybucji nikt nie wersjonuje pakietow po swojemu. Kazdy stara sie to
robic _dokladnie_ z takimi numerami jak to ustalil maintainer danego
pakietu zrodlwego. Nie masz obowiazku ale tez i nikt nie dal ci prawa zeby
zmieniac reguly gry, a z tego wynikaja tylko same nieporozumienia.
Jeszcze raz .. de jure nie masz obowiazku ale de facto obowiazek taki
wytworzyl sie w trakcie tego wszystkiego co sie dzieje wokol OSS. To co
robisz moze i miec miejsce gdy pakiety bys robil tylko dla siebie ale tak
nie jest, a dobrze by bylo patrzac na sama nazwe pliku wiedziec z jaka
wersja ma sie do czynienia. Inaczej moglbys numerowac to sobie kolejnymi
tobie pasujacymi numerami.

> Tin to też nie tin-1.4pre11 tylko
>
> O.K ta 11 to nazwa miesiaca, jak wyjdzie wiecej jak jeden na miesiac,
> to poczekam do nastepnego z jego upgradem... ;) A tak serio to chodzi o to
> aby nie stosowac dat w nazwach pakietow...

Nie badz upierdliwy ;>
Wersja faktyczna jest inna .. zajrzyj do dokumentacji tina.

> Odpowiedz: Zerknijcie kolego do zrodel, %patch, czy changeloga..., a nasz
> patch wcale nie musi miec nazwy 8.9.1a ....

Ale uzywa oficjalnego patcha lezacego na sendmail.org. Zglosi Ci sie potem
autor i spyta jakim prawem nie trzymasz sie nomenklatury wersjonowania ?

Wyszed swego czasu pine 4.02 i lezal obok patch 4.02A i pakiety
zawierajace to od Debiana do RH przez inne dystrybucje zmienily wersje
pakietu wynikowego na 4.02A.

> O.K ale po co rozbudowywac nazwe pakietow, skoro i tak finalowy produkt
> to bedzie lynx-2.8.2-X.%{arch}.rpm .... ?

Ja nie wiem po co to zrobili maintainerzy zrodel ale robia to wg pewnego
schematu ktory w ramach pakietu jest jasny i jednoznaczny.
Jak Ci sie cos nie podoba to sprobuj napisac do autora czy na liste i
przekonaj kogo trzeba. Sam tak kiedys zrobilem w przypadku nedita i
poskutkowalo, a to jak tam nazywano kolejne wersje bylo najdziwniejszym
wariantem tego co tylko mozna do dzisiaj spotkac .. poskutkowalo i od 5.00
juz jest tak jak zaproponowalem.

> z egcs to tez byly release'y 1.1.1 (zerknij na podkatalog na cygnus.com)

Tak .. i to co zapakowles to nie byla ostateczna wersja tylko
prerelease-3. Nie wypuszczaje wersji ktorych nie ma PLS.

> Nie nazywam pakietow jak mi sie zywnie podoba ale kieruje sie logika i
> rozsadkiem i staram sie aby nazwy naszych pakietow byly zwiezle, a
> numeracja krotka i rozsadna...

Co do logiki i rozsadku to nie do wlasnego widzimisie tylko do
maintainerow danych zrodel. Skoro nie chcesz trzymac sie nazw wersji to
dalczego nie pozmieniasz nazw pakietow na pakiet1, pakiet2, pakiet3 ...
Przeciez tak tez byloby logicznie (?) z tym, ze ta logika nie miala by nic
wspolnego z nazwami faktycznymi tak samo jak nie ma obecnie nic wspolnego
w wersjach jakie stosujesz na potrzeby kilku pakietow.

Wojtek skonczmy. To co robisz pasuje Tobie ale wprowadza pewien dodatkowy
szum ktory nie ma nic wspolnego z niczym (i co najwazniejsze niczemu nie
sluzy) po za Twoimi oporami przeciwko nazywaniu tego tak jak to sie zwylko
robic wszedzie. Jeszcze raz prosze .. prosze .. prosze ..