filesystem vs. /opt

Pon, 7 Gru 1998, 22:03:08 CET

On Sun, 6 Dec 1998, Paweł Kołodziej wrote:

> Jak to jest w końcu z /opt ?
> W filesystem z devela jest w stable go niema. Pakiety z stable lądują
> w /usr/X11R6/kde/..... a w develu... nie znalazłem kde ...
>
> PS. Ja wiem że nie każdy zrobił upgrade filesystem(..).rpm przy przechodzeniu
> na PLD :) , ale jednak dla instalatora to dość instotny szczegół.

Konkretnie KDE jest konfigurowane z prefixem /usr/X11R6. Niemniej pliki
konfiguracujne wpadają do /etc/X11/kde a /usr/X11R6/share/kde to link na
/etc/X11/kde. Poprostu jak narazie nie ma potrzeby tworzenia /opt dzięki
temu odpada zarządzanie choćby zawartością zmiennej $PATH czy
/etc/ld.so.conf co jest dość kłopotliwe. To samo dotycz GNOME i reszty
apliakcji Gtk+ które tak samo są konfigurowane z prefixem /usr/X11R6.

Taki układ przy konstuowaniu instalatora też powinien kilka rzeczy
uprościć. Dobrze żeby wogóle całośc "była prosta .. broń Boże bardziej" :)