moze by tak /etc/sysconfig/setupscripts

Piotr Grochowski pager w dione.ids.pl
Śro, 9 Gru 1998, 17:00:15 CET

On Wed, 9 Dec 1998 jajcus w merlin.gliwice.ml.org wrote:

> Widomo, ze instalator oprocz partycjonowania dysku, zakladania filesystemow
> i instalowania pakietow bedzie musial conieco pokonfigurowac (jezyk,lilo, Xy).
> Ale co trzeba bedzie konfigurowac zalezy od instalowanych pakietow. I nie ma
> sensu dodawac do instalatora obslugi kazdego konfigurowalnego pakietu z osobna.
>
> Ja bym proponowal katalog /etc/sysconfig/setupscripts, lub
> /etc/sysconfig/setup.d, gdzie znajdowaly by sie pliki konfigurujace rozne
> uslugi.
>
> Np. pakiet lilo zawieralby skrypt /etc/syscnfig/setup.d/lilo umozliwiajacy
> [...]
Skrypt? Nie bardzo..... Zobacz sobie jak to jest rozwiązane choćby w
installerze do rh.

> Xconfigurator wrzucalby tam po prostu linka do /usr/X11R6/bin/Xconfigurator.
Xconfiguratora wolałbym przepisać i trochę pozmieniać (od razu możnaby np.
zrobić wybór window menedżera, etc).

> Niektore pakiety mogly by tam imieszczac np. po prostu:
> #!/bin/sh
>
> $EDITOR jakis_wazny_plik_konfiguracjyny
Też nie do końca. Bo ma byc kilka wersji instalacji, m.in. dla laika,
czyli niemal wsio automatycznie.

> Jeszcze tylko w instalatorze zrobic menu (najlepiej w osobnym programie "setup")
> z ktorego mozna by wybrac uslugi do skonfigurowania.
> Ta czesc instalatora mozna by takze uzywac po zainstalowaniu PLD.
Hmmm... Coś ala linuxconf?
A więc najlepiej byłoby zrobić coś ala YaSC, i to zamierzałem tutaj
wtrynić. Tam są konfigurowane niemal wszystkie ważne usługi. A więc moim
zdaniem nie ma sensu przerabiać pakietów i robić tego, co zaproponowałeś,
tylko mimo wszystko jako osobne częsci installera.

> Co wy na to? W sumie tylko kilka pakietow trzebaby zupdate'owac.
Ja uważam, że nie ma sensu.

PaGer

--
       _______/ P i o t r   G r o c h o w s k i \______
 /\___/  e-mail: pager w dione.ids.pl, pager w kki.net.pl, \___/\