gets

Krzysztof G. Baranowski kgb w manjak.knm.org.pl
Nie, 20 Gru 1998, 16:47:30 CET

On Sun, 20 Dec 1998, Artur Frysiak wrote:
> Jak prosto zastąpić gets ? Jestem na najlepszej drodze by skończyć
> ispell'a, ale dostaje podczas komplikacji (: ostrzerzenie, że gets jest
> niebezpieczne i nie powinno być używane. Jeśli nikt nie odpowie wystawie
> takiego jak jest, ale to jest potencjalny overrun.
man gets -> przeczytaj sekcje BUGS, ewentualnie
info -f libc -> File: libc.info,  Node: Line Input,  Next: Unreading,
Prev: Character Input,  \Up: I/O on Streams

Cytuje:

- Deprecated function: char * gets (char *S)
[...]
     *Warning:* The `gets' function is *very dangerous* because it
     provides no protection against overflowing the string S.  The GNU
     library includes it for compatibility only.  You should *always*
     use `fgets' or `getline' instead.  To remind you of this, the
     linker (if using GNU `ld') will issue a warning whenever you use
     `gets'.

HTH,
Kris
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."