chroot

Śro, 25 Lis 1998, 12:29:02 CET

On Wed, 25 Nov 1998, Konrad Stepien wrote:

> Ja bym jeszcze sprzągł to z virtualami. W virtual-serwices HOWTO jest
> nawet wrapper dla inetd. Wtedy też odpada problem z rozróżnieniem
> luzerów, po prostu jadni mają konta na "prawdziwym" hoscie, a reszta
> na "facked" (cholera to lepiej nie robić literówki :-))
>
> A co do logów, to mam binda w chroocie. Działa to tak, że w środowisku
> binda jest plik /dev/log i to w zasadzie wszystko. Syslog jest jeden,
> tan główny i wystarczy.

Dobra to jeszcze tylko pytanie .. czy juz ktoś sprawdził, że po np.:

# echo "3" >/proc/sys/kernel/securelevel

Nie można zmienić atrybutu-append only czy przemontować rw partycji czy
innych takich które powinny być zabronione na securelevel > 0 ? Bo inaczej
to jednak pomimo chroot można będzie w przypadku np. dziury klasy tej w
jaka była niedawno w bind wykonać dosłownie wszystko i całe to
chrootowanie będzie można sobie OKDR.

Mowa oczywiście o sytuacji kiedy jest założony Solar patch.

Przy okazji pytanie do tych co używają e2compr. Czy po założeniu tego
patcha na kernel jest on w pełni wyłączlny na poziomie konfiguracji
kernela ? Jeżeli tak to wrzucę tego patcha do źródeł kernela. Co najwyżej
binarka kernela nie będzie miała wkompilowanego e2compr.