chroot

Robert Richard George 'reptile' Wal reptile w reptile.eu.org
Śro, 25 Lis 1998, 12:41:41 CET

On 98.11.25 Konrad Stepien pressed the following keys:

> Ja bym jeszcze sprzągł to z virtualami. W virtual-serwices HOWTO jest
> nawet wrapper dla inetd. Wtedy też odpada problem z rozróżnieniem
> luzerów, po prostu jadni mają konta na "prawdziwym" hoscie, a reszta
> na "facked" (cholera to lepiej nie robić literówki :-))
>
> A co do logów, to mam binda w chroocie. Działa to tak, że w środowisku
> binda jest plik /dev/log i to w zasadzie wszystko. Syslog jest jeden,
> tan główny i wystarczy.

Ke?

srw-rw-rw-   1 root     root            0 Nov 24 16:30 /dev/log=

To jest socket, więc syslogd _musi_ się do tego aktywnie podłączyć. I
właśnie to robi:

[12:31] [root w pooh/root]
0# netstat --unix --all | grep log
unix  1      [ ACC ]     STREAM     LISTENING     466    /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   517    /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   763    /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   837    /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   870    /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   1170   /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   40277  /dev/log
unix  2      [ ]         STREAM                   42480  /dev/log

Może po prostu u Ciebie główny /dev/log jest linkiem do /bind/dev/log ?

Gadzinka, która tu czegoś nie rozumie... :(

--
------------------<Gadzinka>--<http://reptile.eu.org/>--<Cyber Service>--
--[There are no threads in alt.binaries.pictures.erotica,]---------------