pytanko

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pon, 9 Lis 1998, 10:15:56 CET

Mam pewien problem z poprawieniem util-linux'a.

W funkcji setproctitle() jest:
         (void) strcpy (argv0[0], buf);
I IMHO argv0 ma zbyt mało zaalokowane w pamięci co powoduje nadpisanie
innych danych (akurat tymi danymi sa komunikaty przesylane do sysloga)
w wyniku czego mam:
Nov  7 23:40:14 admin  -- root

                                [3568]: ROOT LOGIN ON tty6
(to jedna długaśna linijka). Sprawdzałem to różnymi metodami i mam 99,9%
pewności, że to właśnie to strcpy bruździ.
Niech teraz mi ktoś powie jak zaalokować więcej tej pamięci ?
Aha - argv0 jest zdefiniowane jako static char** argv0;

PS> próby ograniczenia np. (void) strncpy (argv0[0], buf, 5); powodują, że
logi są ok ale nazwa procesu (pokazywana via ps) jest pokaszaniona. Trzeba
tu nadmienić, że setproctitle() służy właśnie do zmiany nazwy procesu.

PS1> argv0[0]=malloc(sizeof(buf)); to raczej nie to.

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org     mailto:misiek w zsz2.starachowice.pl