Przejście na PLD-devel

Robert Richard George 'reptile' Wal reptile w reptile.eu.org
Nie, 15 Lis 1998, 19:56:53 CET

On 98.11.15 Tomasz Kłoczko pressed the following keys:

> Gadzinka ma 101% racji. Podpis w paczce MIME to jest to.
> Taką modyfikację możnaby zrobić w ~/.procmailrc. Przykład tego jak z nie
> MIME przejść do paczki MIME jest w dok do mutta.

Eee... A nie było tam czasem jak przerabiać text/plain z PGP na
application/pgp, które mutt potrafi obsłuzyć, ale nie generuje (i nie
będzie generować)?

> Apropo mutta i PGP. Ostatnio walczyłem trochę z nim w kontekście gnupg i
> niestety mutt nie ma jeszcze wsparcia dla gnupg. Braki są już w configure,
> a w samych źródłach jest tylko dla pgp (w różnych wersjach). Może ktoś wie
> coś na ten temat więcej. Gadek może Ty coś słyszałeś (przypuszczem, że
> jesteś zapisany na listę mutta) lub ktoś inny ?

Hmm... Ja używam prywatnie jakiegoś prehistorycznego mutta, który jednak ma
już obsługę gnupg. Bardzo jeszcze koślawą, np nie skanuje sam pubringa, ale
działa. Czyta i podspisuje gpg. Zaraz popatrzę jak to się ma w 93.2i. Do
obecnych develi się nie tykam, bo mają rozbabraną obsługę locali i boję się
co będzie, jak spróbuję to u siebie skompilować. Zresztą support samego GPG
pełny, ze skanowaniem pubringa też będzie musiał poczekać, bo w tej chwili
gpg przechodzi ze starego formatu pubringa, na jakiegoś DBM-a.

> To samo zapytanie do tych co mają jakiś bliższy kontakt z listą gnupg, bo
> na stronie gnupg jest jak byk, że niby gnupg jakoś jednak da sie pożenić z
> muttem.

Bo działa, przynajmniej w moim 93i + kilkanaście dziwnych patchy, które
kiedyś wydawały mi się konieczne, a dzisiaj się zastanawiam, po jaką
cholerę je ponakładałem. Zaraz zajrzę, jak się to ma w aktualnym mutcie
(stable 93.2i) i gnupg (0.4.3)

> Apropo jeżeli zgodzilibuyśmy się na to żeby domyślnie (wręcz w dystrybucji
> na stałe) było gnupg to wartoby też dorobić wsparcie i do tego i dla
> innych MUA w tym i dla pine.

GPG ma jedną przewagę nad wszystkim innymi pgp: potrafi (na razie z małymi
zgrzytami) współpracować z PGP5 i PGP2 (po zainstalowaniu modułów RSA i
IDEA), będąc całkowicie free (jak ,,free beer'' i jak ,,free source'').

> Co do paczkowania podpisów do MIME w procmailu to jak ktoś już to zrobi,
> to taką rególkę możnaby wręcz dodać do globalnego /etc/procmailrc w
> procmailu. To chyba byłoby najlepciejsze (??).

Hmm... Mam taką regułkę do text/plain -> application/pgp, ale to
rozwiązanie zawiera jedno _bardzo_ poważne niebezpieczeństwo. Otóż sendmaile
mogą sobie zdecydować, że przekodują wiadomość jednoczęściową text/plain z
q-p na 8bit i skutkiem tego, jeśli podpis był wykonany na q-p nie będzie
już pasował. Wydaje mi się, że nie powinno się nic robić ,,samo'' z
text/plain PGP. A użytkownik może sobie w swoim prywatnym .procmailrc
dodać zawsze tę regułkę, którą już wcześniej tu puściłem.

Gad

PS. Zdaje się, że nawet text/plain PGP da się czytać muttem, tylko trzeba
pobarować się z ~/.mailcap i auto_view w muttrc. Linijka w .mailcapie
powinna zawierać coś (mniej więcej) takiego:

            %s >/dev/null 2>&1"; copiousoutput

Nigdy tego co prawda nie próbowałem, bo to je jeno obrzydliwa plomba na
brain-dead users, a tłumaczenie na application/pgp działało mi jak na
razie całkiem nieźle.

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[We are Reptile of Borg. We do weigh a lot. You will be assimilated.]--