Pkiety rc z serwisami i nie tylko (kawałek sennych przemyśleń)

Artur Frysiak wiget w usa.net
Wto, 17 Lis 1998, 08:44:43 CET

On Tue, 17 Nov 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

> Podpatrzyłem w specu do ssh jedną ciekawą konstrukcję, która umożliwia
> uczynienie upgradeu bardziej automatyczny. Otóż, jeżeli dany serwis
> generuje plik z PIDem procesu serwera usługi (najczęściej w /var/run) to
> można wykorzystać to do tego żeby przy upgrade pakietu sam serwis został
> zrestartowany.
[...]
> [...]
>
> Wogóle możnaby może rozszerzyć zestaw paramerów w skryptach rc
> serwisów, żeby było to coś na podobieństwo:
>
> * stop		- stop serwisu,
> * start		- start serwisu,
> * restart	- restart serwisu z zabiciem wszystkich procesów
> 		  (niezwłocznie) i uruchomieniem wszystkiego od początku,
> * reloadcfg	- ponowne przeczytanie konfiguracji bez restartu samego
> 		  serwisu (to co zazwyczaj jest podpięte pod czytanie
> 		  SIGHUP),
> * status	- status uruchomienia serwisu (np. w "firewall status"
> 		  podpiołem wyświetlanie wszystkich tablic FW).

W RedHacie 5.[12] sa:
- stop
- start
- restart
- reload
- status

Oczywiscie nie wszedzie jest reload, a gdzie niegdzie restart dzilala jak reload
ale jest :-).

Pozdrawiam
	Wiget
--