chroot i demony

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Pon, 23 Lis 1998, 15:16:10 CET

On Mon, 23 Nov 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

> W systemie takim jak Linux (obecny 2.0.x i 2.1.x) chroot nie rozwiązuje
> spraw związanych z bezpieczeństwem. Dlaczego ? Ano dlatwgo, że nie ma
> poimplementowanych spraw z securelevel tak jak w *BSD.

Zaraz zaraz. Zdaje się że od 2.0.35 pojawił się jakiś support do
securelevel-a. W każdym razie na 2.0.35 z patchem Solara jest
securelevel i nawet działa.

BTW też myślałem o chrootach, sam mam chrootnieętego binda.
Tylko nie znalazłem jakiegoś sposobu pogodzenia tego z rpm-em
(oprócz robienia 2 wersji pakietów).
Kombinowałem też żeby zrobić takiego utilsa, żeby sam generował
rpm-a na podstawie inteniejącego. Ale na kombinacjach się skończyło
z powodu niemania czasu :-(

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71