PROBLEM: su - daje core dump-a...

Czw, 26 Lis 1998, 10:39:04 CET

On Thu, 26 Nov 1998, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> Witam,
>
> Mam zainstalowane sh-utils z PLD-stable, ale każde su daje mi core dump-a.
> Rekompilacja nic nie zmienia gdzie mam szukać przyczyn, czy u Was też tak
> jest ???

Nie. Nie zauważam, a mam to pomomontowane na prawie 50ciu komputerach.
% ldd /bin/su
        libcrypt.so.1 => /lib/libcrypt.so.1 (0x00116000)
        libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x00143000)
        libpam.so.0 => /lib/libpam.so.0 (0x00146000)
        libpam_misc.so.0 => /lib/libpam_misc.so.0 (0x0014e000)
        libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x00151000)
        /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x00000000)

Wojtyek przyjrzałbym się pakietom pam, ld.so, glibc czyli:

# rpm -V pam ld.so glibc su

Przy okazji skoro już piszę list .. do mirrorujących: wczoraj zaczął
powstawać port PLD-stable na sparca (UP) i pakiety binarne mają już prawie
60 MB i są duże szanse na to że z grubsza się to dzisiaj skończy. Po za
tym port na axp też trochę sie powiększył. (Kurna tyle razy już to w
całości kompilowałem a nadal wychodzą różne drobiazgi :) Hmm cały katalog
z PLD-stable zaczyna się zbliżać do .5GB

[root w wun PLD-stable]# du -sk RPMS/* SRPMS SPECS supported .
57860   RPMS/alpha
108272  RPMS/i386
57041   RPMS/sparc
167030  SRPMS
1203    SPECS
11774   supported
481406  .

ciekawe kiedy zbliży się to do 1GB. Musiałem na cenzorze domonować sobie
dodatkowy dysk żeby pomieścić sie ze wszystkim.

I jeszcze jedna uwaga przy okazji. Jeżeli ktoś wpisuje informacje do
%cjangelog-a, że dodał makro np. %{version} czy %{name} to prosiłbym nie
zapominać o podwujnych %% na początku bo w przeciwnym razie w %cjangelog
namiast tekstu %{version} czy %{name} bedzie rozwinięcie makr wynikające z
bierzącej zawartości speca.

Co do tego portu na sparca to to jest coś takiego pośredniego między
właściwym stable, a devel gdyż jądro jest 2.1 ale reszta taka jak w RH
5.1/52. Ponieważ non stop siedzę przy merze to łatwiej będzie mi testować
cały soft (szczególnie stuff Xowy), a przy okazji Jelinkowi też będzie to
wszystko co robimy łatwiej także przełknąć (i tak jest przestraszony tym,
że niektóre rzeczy mocno pchnelismy do przodu ;).