pwdb.spec

Nie, 4 Paź 1998, 13:56:09 CEST

On Fri, 2 Oct 1998, Grzegorz Stanislawski wrote:

>  Nie jestem pewien czy uzupelnianie util-linux o pama do dobry pomysl,
> programy z tego pakietu, jak sam autor pisal, przeznaczone sa dla
> "najubozszych" instalacji, typu pocket-linux, czy rescue disc.

Tu chodzi tylko o konfigurację czyli listę używanych modułów przy
autentykacji. Mamy ładnie przyciętego pam-a w porównaiu z wersją RH (jest
dużo mniejszy). pamconfiga też nie używamy. pwdb też zaraz będę kroił tak
samo jak pam na trzy części więc i tak mamy już dużo mniejszą objętość
startową całości.

Z głównych rzeczy jakie IMHO trzeba dać to używanie pam_limits, pam_env i
kilka różnych session coby poprawić ogólny wygląd i funkcjonalność.

> IMHO tak powinno zostac. Poniewaz pojawily sie pomysly zrobienia kilku
> poddystrybucji (do domu i na serwer) mozna by pojsc za ciosem i zrobic
> jeszcze dystrybucje minimal. util-linux bylby do tego jak znalazl.

Ale jak zainstalujesz już util-linux, to będziesz musiał zainstalować
także pam i pwdb, a ten util-linux będzie tylko o tyle większy o ile
większe będą pliki konfiguracujne w /etc/pam.d.

Tak jak napisałem i tak już udało się z pewnymi rzeczami zejść w duł jeśli
chodzi o objętość. Chyba, żeby jeszcze podzielić wszystkie moduły na dwie
cześći (np. pam i pam-extras_mod .. w tym drugim byłyby tylko mouły
rzadziej wykorzystywane lub wogóle jeszcze nie wykorzystywane w
podstawowych konfiguracjach). Ale aż tak dużych oszczędności to nie da.

> Tak wogole to ptzydaloby sie urzadzic dyskusje na temat polityki i
> strategii tworzenia PLD.

Masz jakieś propozycje, obserwacje ?