bash, libncurses, libreadline, libhistory i linkowanie statyczne i dynamiczne

Pon, 5 Paź 1998, 23:48:53 CEST

Próbuję trochę z bashem i różne rzeczy mi się nasuwają na czoło. W
źródłach basha jest readline i jest to tak kiepsko zrobione, że nie można
szybko tego przystosować do używania lib{readline,history} systemowego.

Czy ktoś wie czy to jest zamierzone czy przypadkowe ?

Druga sprawa dotyczy tego czy na wszelki wypadek nie robimy tak, że
/bin/sh jest linkowane kompletnie statycznie, a /bin/bash max dynamicznie.

Ewentuale za i przeciw, a także argumenty dlaczego tak a nie inaczej
prosiłbym.

Od razu chciałem uprzedzić, że nie linkowanie z ncurses bo libncureses
jest w /usr/lib nie może być przeszkodą gdyż jeżeli mamy się odciąć od
termcapa to naturalnym będzie, że lib ów przewędruje do /lib.

Nie wiem jeszcze zresztą jak wypadną próby linkowania basha z libslang.

Ponoć jest jakaś mała biblioteczka w Debianie .. taki replacement
libtermcap ale czytająca z terminfo. Wie coś ktoś o tym ? Bo to też mogło
by być rozwiązanie (generalne) co do prezejścia na wyłącznie terminfo.